Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/6316
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSavk, Serkan-
dc.date.accessioned2025-07-25T16:40:32Z-
dc.date.available2025-07-25T16:40:32Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1304-3846-
dc.identifier.issn2619-9718-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31123/akil.1492360-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1300658/olmayanin-tarihi-turk-sinemasinda-akamete-ugrayan-projelere-giris-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/6316-
dc.description.abstractSinema tarihini sadece filmlere odaklanan bir yaklaşımla yazma eğilimi son 20 yıldır önemli oranda değişmiştir. Bu değişim bağlamında gözlemlenen yeni yaklaşımlardan biri de çeşitli sebeplerle olmayan/gerçekleşmeyen yani akamete uğrayan şeyleri ele alarak bunları sinema tarihinin yapıcı unsurları arasına dahil etmektir. Bu makalede, karşı-olgusal tarih, başarısızlık çalışmaları ve yapım-dışı çalışmaları kuramsal çerçevelerinden hareket edilerek, Türk sinemasında akamete uğrayan projelerin tarihine odaklanmanın ilk örneklerinden biri verilmektedir. Bu yönüyle elinizdeki makale öncü bir çalışmadır ve bir giriş niteliğidir. Kaynak olarak, Yeşilçam dönemi sinema profesyonellerine ilişkin anı, biyografi ve otobiyografi türlerindeki kitaplarında aktarılan bilgilerden yararlanılmaktadır. Amaç, akamete uğrayan şeylerin tarihsel çalışmaların bir parçası haline getirilmesinin, Türk sinema tarihine ilişkin bilgi ve varsayımları nasıl genişletebileceğini örneklemektir. Makalenin bulguları, sinema profesyonellerinin akamete uğrayan projelerden bahsederken kariyerlerinde geriye dönük bir inşa yaptıklarını ve uluslararası projeler ya da büyük bütçeli yapımlar gibi yokluğu gözlemlenen şeyleri vurguladıklarını ortaya koymaktadır. Ayrıca, bazı sinemacıların akamete uğrayan projelerinde gerçek kariyerlerinden farklı profesyonel patikalar olduğu görülmektedir. Sonuç olarak, Türk sinema tarihinde akamete uğrayan projelere odaklanmanın tarih yazımına yapacağı katkı kuramsal olarak ve örnek vakalarla ortaya konulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAkdeniz İletişimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOlmayanın Tarihi: Türk Sinemasında Akamete Uğrayan Projelere Girişen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.31123/akil.1492360-
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.issue47en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage21en_US
dc.institutionauthorSavk, Serkan-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1300658-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept04.01. Cinema and Digital Media-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

10
checked on Aug 11, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.