Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/632
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzakça, Yeşim-
dc.contributor.authorGünay, Sena-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:47Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:47Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrAYEBkn9AQF52VINo4Lt9Gu80yM9yiZpzf_Bhq3iNpnO-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/632-
dc.description.abstractBu çalışmanın asıl amacı reklamda yaratıcılık kavramını viral pazarlama ve viral reklam bağlamında anlamaktır. Bu tezde reklamcılar arasında belli mutabakat olmasada yaratıcılık kavramı, markaların pazarlama stratejileri, yaratıcı reklamın tüketiciye etkisi dört farklı reklam ajansından reklam yaratıcıları ile yapılan röportajlara dayanarak araştırılmıştır. Yaratıcı süreçte, reklamcılar sosyo kültürel, sosyo psikolojik faktörler ve insanların satın alma tercihlerini etkileyen deneyimlerinin yanısıra hedef kitle, firma mesajı ve ürün özelliklerini göz önünde bulundurur. Bu çalışmada ayrıca geleneksel medya ve dijital medya kullanımının karşılaştırılması, viral reklam ve tüketicilerin paylaşma deneyimi sonucunda viral pazarlamaya yol açan ağızdan ağıza pazarlamanın önemi konuları da ele alınmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this thesis is to understand the concept of creativity in advertising in the context of viral marketing and viral advertising. Although there is not an agreement or a certain criteria on strategies of creative advertising and its influence on consumers, relying on in depth interviews with advertising practitioners in four advertising agencies, the thesis explores brand's marketing strategies employed by creative practitioners. In the creativity process, advertising practitioners take target audience, company's message, and features of product, into consideration as well as socio-cultural, socio-psychological factors and people's experiences that affect consumers' purchasing preferences. The study also discusses use of traditional media and digital media in comparison regarding the viral advertising and the significance of Word of Mouth Marketing (WOM) which appeared as a result of customers' sharing experiences and pave the way for viral marketing.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaratıcı Reklamen_US
dc.subjectTüketici Davranışlarıen_US
dc.subjectAğızdan Ağıza Pazarlamaen_US
dc.subjectViral Pazarlamaen_US
dc.subjectViral Reklamen_US
dc.subjectCreative Advertisingen_US
dc.subjectConsumer's Behaviorsen_US
dc.subjectWord-of-Mouth Marketingen_US
dc.subjectViral Marketingen_US
dc.subjectViral Advertisingen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectReklam stratejisien_US
dc.subjectAdvertisement strategiesen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectReklamlaren_US
dc.subjectAdvertisementsen_US
dc.subjectViral reklamen_US
dc.subjectViral advertisingen_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.titleCreativity in viral advertising as a new advertising strategyen_US
dc.title.alternativeYeni bir reklam stratejisi olarak viral reklamda yaratıcılıken_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Medya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage104en_US
dc.institutionauthorGünay, Sena-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid440568en_US
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3959-440568.pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

206
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

126
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.