Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/637
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUzunoğlu, Ebru-
dc.contributor.advisorTürkel, Selin-
dc.contributor.authorÖzdilek, Meltem-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:48Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:48Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZgyRUHipIH6MIpFAN7xjPjxih9ebGarj4WbKs8GkueHg-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/637-
dc.description.abstractGünümüzde şirketler rakiplerine karşı avantaj sağlamak amacıyla müşterileriyle uzun soluklu ilişkiler yaratmaya önem vermektedirler. Çağrı merkezleri şirketlerin müşterileri ile uzun soluklu ilişki geliştirmesi açısından büyük önem taşımaktadırlar. Çağrı merkezi temsilcilerinin davranışları şirketler ve müşterileri arasındaki bu ilişkiyi etkilemekle birlikte müşterilerin pozitif ağızdan ağıza iletişim ve tekrar satın alma niyeti gibi arzu edilen tutum ve davranışları gerçekleştirmelerini teşvik etmektedir. Bu çalışmada çağrı merkezi temsilcilerine ait uyumluluk, güven, empati ve uzmanlık gibi özelliklerin müşterilerin eylemlerini etkilediği umulmaktadır. Bu araştırmanın kapsamında, çağrı merkezi müşterilerinin çağrı merkezi temsilcilerinden beklentileri ile müşterilerin pozitif ağızdan ağıza iletişim ve satın alma niyetleri arasında ilişkinin incelenmesi amaçlamaktadır. Bu yönde sürdürülen bu çalışma betimsel bir çalışmayı da içermektedir. Bu çalışmanın toplam katılımcı sayısı, İzmir'de yaşayan ve X bankası çağrı merkezi ile en az bir kez görüşme sağlamış olan 300 X bankası müşterilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına göre, müşterilerin kendileri ile empati kurabilen bir çağrı merkezi temsilcisi ile görüşmeleri halinde pozitif ağızdan ağıza iletişim kurma ve tekrar satın alma niyeti ile hareket ettikleri sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractCreating long-term relationships with customers is important for companies to gain competitive advantage over their competitors. Call centers are vital channels to build and manage sustainable relationships with customers. Call center representatives' behaviors affect this relationship and also enhance customers' desired behaviors such as word-of-mouth and purchase intention. In this study, it is expected that call center representatives' behaviors, which are adaptability, assurance, empathy and authority affect customers' actions. Within the scope of this study, it is aimed to analyze the relation between the customer expectations on call center representatives' behaviors and their effects of creating word-of-mouth and purchase intention. The research, which is carried out in this direction, includes a descriptive study, as well. Total participant number of this study is determined as X banks' 300 customers, who are living in İzmir and have experienced at least one voice-to-voice encounter with X bank's call center. According to the results, customers a greater tendency to have WOM and purchase intention if a call center representative shows empathy towards them.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectAğızdan ağıza iletişimen_US
dc.subjectWord of mouth communicationen_US
dc.subjectKulaktan kulağa iletişimen_US
dc.subjectWord of mouth communicationen_US
dc.subjectMüşteri beklentisien_US
dc.subjectCustomer expectationen_US
dc.subjectMüşteri beklentisien_US
dc.subjectCustomer expectationen_US
dc.subjectSatınalma davranışıen_US
dc.subjectPurchasing behavioren_US
dc.subjectTüketici temsilcisien_US
dc.subjectConsumer activisten_US
dc.subjectTüketici tutumlarıen_US
dc.subjectConsumer attitudesen_US
dc.subjectTüketicileren_US
dc.subjectConsumersen_US
dc.subjectÇağrı merkezien_US
dc.subjectCall centeren_US
dc.titleCustomer expectation on call center representatives and its impact on word of mouth and purchase intentionen_US
dc.title.alternativeÇağrı merkezi temsilcilerine ilişkin tüketici beklentisi ve bu beklentinin ağızdan ağıza iletişim ile satın alma niyetine etkisien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Medya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.institutionauthorÖzdilek, Meltem-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid567989en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3964-567989.pdf4.16 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

260
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

52
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.