Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/644
Title: Social media in election campaigns: The case of the 2019 local elections in İzmir
Other Titles: Sosyal medya ve seçim kampanyaları: 2019 yerel seçimlerinde İzmir örneği
Authors: Uyar, Müge
Advisors: Doğu, Burak
Keywords: Siyasal Bilimler
Political Science
İletişim Bilimleri
Communication Sciences
Kampanya
Campaign
Seçim kampanyaları
Election campaigns
Seçimler
Elections
Sosyal medya
Social media
Yerel seçimler
Local electiond
İzmir
Izmir
Publisher: İzmir Ekonomi Üniversitesi
Abstract: Teknoloji ile birlikte dijital medya da gelişmiştir ve insan hayatında daha fazla yer almaya başlamıştır. Her alanda olduğu kadar iletişim alanında da önemli değişimler yaşanmaktadır. Sosyal medya platformları ile birlikte kullanıcıların içerik üretebilmeleri, yorum yapabilmeleri daha da kolaylaşmıştır. Genel ve yerel seçimler öncesi hem adayların hem de partilerin kendilerini, projelerini ve ideolojilerini seçmene anlatması kolaylaşmıştır. Diğer bir yandan seçmen, oy kullanacağı adayları daha yakından tanıma fırsatı bulmuş ve adaylara ulaşabilme imkanı kazanmıştır. Seçmen, istediği zaman paylaşımlara yorum yapabilir duruma gelmiştir ve seçim kampanyalarına olan müdahalesi artmıştır. Bu araştırmada Türkiye 2019 yerel seçimlerinde İzmir Büyükşehir Belediyesi başkan adaylarının sosyal medya kullanımları ve seçim kampanyalarında sosyal medyaya verdikleri önem ve bakış açıları incelenmiştir. Facebook, Twitter ve Instagram kullanımları ve takipçi sayıları karşılaştırılmıştır.
With the developing technology, digital media has evolved and started to take more place in human life. There are important changes in the field of communication just like each and every field of the totally modernized life. It is a fact that with the rapid use of the social media platforms, it has become easier for users to produce content and make comments. It became easier for both the candidates and the parties to explain their background, their projects and their ideologies to the electorate just beforehand the general and local elections. On the other hand, the voters have had the opportunity to get to know the candidates they will vote for and gain access, even control to the candidates. The voters are able to comment on the shares at any time, and their intervention in the election campaigns considerably increased. In this research, the use of social media in election campaigns of the presidential candidates of İzmir Metropolitan Municipality Local Elections 2019 are examined in terms of the importance politicians gave to social media platforms. The use of Facebook, Twitter, and Instagram and their followers are compared with data.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZsMes7PoIJvIHqk6ZFPGlqFKwm18zbr7cTZW6EqmVUi_
https://hdl.handle.net/20.500.14365/644
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
3972-564672.pdf2.39 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

110
checked on Oct 7, 2024

Download(s)

50
checked on Oct 7, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.