Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/645
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDoğu, Burak-
dc.contributor.authorKöseoğlu, Doğukan Hazar-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:50Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:50Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbiaDFmiDZppsMNWwgsWNrV5w6dufooxR21PIEzJuxDRN-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/645-
dc.description.abstractTürkiye genç ve gelişmekte olan bir ülkedir. Demokratikleşme sürecinde bir çok aşamadan geçmiştir. Türkiye sürekli olarak engeller ile karşılaşmış ve sabit bir politika uygulayamamıştır. Çoklu partiye geçişten sonra, demokratik yapı tekrar tekrar darbeler ile sekteye uğramış ve yeni politik atılımlar kalıcı olamamıştır. Anavatan Partisi (ANAP), 1980 yılındaki darbeden sonra ortaya çıkmış olan partilerden birisidir. 1983 yılında yapılan seçim için kurulan Anavatan Partisi, farklı yaklaşımı ve bakış açısı ile yeni bir siyasi oluşum sergilemiştir. Bu yeni oluşumun temelini atarak halkın büyük bir kısmını etkileyen kişi Turgut Özal, bu seçimde başarılı olmuştur. Bu başarının kazanılmasında modern iletişim teknikleri büyük bir rol oynamıştır. İletişim kavramı kendini her alanda göstermektedir. Politik iletişim açısından bakıldığında, kitlelere ulaşmada reklamcılık büyük bir rol oynamaktadır. ABD politik iletişimin başarı ile uygulandığı örneklerden biridir. Amerikan siyasetinde kullanılan reklam teknikleri, Özal'ın seçim kampanyası için bir model oluşturmuştur. Özellikle, kullanılmış olan seçim afişleri ve seçim teknikleri, geleneksel siyasi propagandadan farklı bir etki yaratmıştır. Tüm bu gelişmeler çerçevesinde, bu tezde 1983 Özal döneminin seçim afişlerini yorumlanması amaçlanmıştır. Çalışmada öncelikle Türkiye'nin 1983 seçimlerinden önceki durumu ele alınmıştır. Ardından politik reklamcılık ve politik iletişim hakkında bilgi verilmektedir. Daha sonra, ANAP'ın kuruluşu, politika ve seçim kampanyaları ortaya konmuş ve değerlendirilmiştir. Bu çalışmada tez, makale, kitap, broşür ve afiş gibi kaynaklardan yararlanılmıştır.en_US
dc.description.abstractTurkey is a young and developing country. It has passed through many stages in its democratic structure. Turkey has faced obstacles continuously and has not been able to follow a permanent policy. Since its transition to multi-party life, its democratic structure has been repeatedly broken down by coups and every new political initiative has ended with instability. The Motherland Party (Anavatan Partisi, ANAP) is one of the developing parties in the 1980 coup environment. ANAP which had been established for the 1983 elections, exhibited a new political formation with its different approach and perspective. Turgut Özal, who laid the foundation for this new formation and could address more than one part of the public, succeeded. Modern communication techniques played a great role in this success. The notion of communication has shown itself in every field. In the context of political communication, advertising in particular has played a major role in addressing the masses. USA is a successful example in political communication. The advertising techniques used in American politics provided a model for Özal's election campaign. Especially the election posters and techniques used produced a different effect from the customary political propaganda. In the framework of all these developments, the purpose of this thesis is to interpret the election posters of 1983 Özal period. In this study, Turkey's status before the 1983 elections is discussed. Subsequently, information about political advertising and political communication is given. Thereafter the establishment, policy and election campaign of the ANAP are discussed. Sources such as thesis, articles, books and brochures and posters are used in this study.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSiyasal Bilimleren_US
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİletişim Bilimlerien_US
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectHalkla ilişkiler kampanyasıen_US
dc.subjectPublic relations campaignen_US
dc.subjectKampanyaen_US
dc.subjectCampaignen_US
dc.subjectSeçim kampanyalarıen_US
dc.subjectElection campaignsen_US
dc.subjectSeçimler 1983en_US
dc.subjectElections 1983en_US
dc.subjectSiyasal davranışen_US
dc.subjectPolitical behavioren_US
dc.subjectSiyasal iletişimen_US
dc.subjectPolitical communicationen_US
dc.subjectSiyasal propagandaen_US
dc.subjectPolitical propagandaen_US
dc.subjectSiyaseten_US
dc.subjectPoliticsen_US
dc.subjectÖzalen_US
dc.subjectTurguten_US
dc.subjectÖzalen_US
dc.subjectTurguten_US
dc.titlePolitical campaigning in the Özal Period: An analysis of the 1983 general electionen_US
dc.title.alternativeÖzal Döneminde siyasi kampanya: 1983 genel seçim analizien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Medya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage86en_US
dc.institutionauthorKöseoğlu, Doğukan Hazar-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid555876en_US
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1en-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3973-555876.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

102
checked on Oct 7, 2024

Download(s)

10
checked on Oct 7, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.