Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/646
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUzunoğlu, Ebru-
dc.contributor.authorUmul, Pınar-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:50Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:50Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RYan9_S-Z7Eir3xdWGXBiAqXeU5DnUtMd8Im6eF5bH0IoXdDN7uRh2pk1O5rJiwM-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/646-
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye'deki devlet ve vakıf üniversitelerinin kurumsal web siteleri üzerinden kurum kültürü yansımalarını analiz etmektedir. Çalışmanın amacı, devlet ve vakıf üniversiteleri arasında kurum kültürü açısından varolan benzerlik ya da farklılıkları üniversitelerin kurumsal web sitelerinde verilen bilgiler vasıtasıyla açığa çıkarmaktır. Türkiye'deki devlet ve vakıf üniversitelerinin web siteleri arasında gözlemlenebilir ve anlamlı farklılıkların olup olmadığını ortaya koymak amacıyla, araştırma kapsamındaki web siteleri niteliksel içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçları üniversite web siteleri arasında farklılıklardan çok benzerliklerin bulunduğunu göstermektedir. Başka önemli bir bulgu ise, üniversitelerin kurumsal web sitelerinde kurumsal değer ve pratiklere sıklıkla yer vermelerine rağmen, web içeriği ve web görünümünde kayda değer işlevsel sıkıntıların gözlemlenmesidir. Çalışma kapsamında Türkiye'deki devlet ve vakıf üniversiteleri arasından otuz üniversite belirlenen kriterlere göre seçildiğinden, araştırma sonuçlarının tüm Türk üniversitelerini kapsadığı varsayımına varılmamalıdır; ancak elde edilen bulgular üniversitelerin kurumsal kanalları üzerinden kurum kültürü yansımalarına bir iç görü sunmaktadır. Özellikle web görünümü açısından tasarlanan araştırma metodu özgünlük taşımakta; kurum kültürü ve web siteleri hakkında yapılabilecek benzer çalışmalara yarar sağlayabilecek niteliktedir.en_US
dc.description.abstractThis thesis analyzes the reflections of organizational culture on official web sites of Turkish state and foundation universities; aiming to document if state and foundation universities have similar or different characteristics of organizational culture revealed by information provided in official web sites. In order to find out if there are significant, observable differences between Turkish state and foundation web sites, qualitative content analysis was applied to the web sites under the scope of study. The results of the study reveal that in many aspects, university web sites bear similarities rather than differences. Another finding is that even though many of organizational values and practices are employed in official web sites of universities, it is observed that there are significant problems in operational uses of web content and web appearance. As the research was conducted on a limited sample of Turkish state and foundation universities, results of analysis are not necessarily representative of the entire number of Turkish universities; yet they offer an insight to reflections of organizational culture through official channels of universities. The originality of research methodology in terms of web appearance may be useful for further studies and research on organizational culture and web sites.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişim Bilimlerien_US
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectKurumsal kültüren_US
dc.subjectCorporate cultureen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectWeb sitelerien_US
dc.subjectWeb sitesen_US
dc.subjectÖrgüt kültürüen_US
dc.subjectOrganizational cultureen_US
dc.subjectÜniversiteleren_US
dc.subjectUniversitiesen_US
dc.subjectİçerik analizien_US
dc.subjectContent analysisen_US
dc.titleReflections of organizational culture on university web sites: A comparative study of Turkish state and foundation universitiesen_US
dc.title.alternativeÜniversite web siteleri üzerinden kurum kültürü yansımaları: Türk devlet ve vakıf üniversiteleri üzerine karşılaştırmalı bir çalışmaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Medya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage215en_US
dc.institutionauthorUmul, Pınar-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid319392en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
crisitem.author.dept04.03. Public Relations and Advertising-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3974-319392.pdf6.14 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

26
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.