Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/6493| Title: | Artırılmış Gerçeklik Kullanılarak Kamusal Alanların Yeniden Tanımlanması Redefining Public Spaces Through the Use of Augmented Reality |
Authors: | Güler, İkra | Advisors: | Aslankan, Ali | Keywords: | Mimarlık Şehircilik ve Bölge Planlama Artırılmış Gerçeklik Konum Tabanlı Mobil Oyunlar Mekansal Algı Sanal Kent Architecture Urban and Regional Planning Augmented Reality Location Based Mobile Games Spatial Perception Virtual City |
Abstract: | Dijital teknolojilerin fiziksel mekanlarla birleşmesi, özellikle artırılmış gerçeklik (AR) alanında yeni deneyimlerin ortaya çıkmasına yol açmıştır. Dijital bilgilerin fiziksel dünyaya bindirilmesi olarak tanımlanan artırılmış gerçeklik, kamusal alanların mekânsallığını nasıl anladığımızı yeniden tanımlama, sürükleyici ve etkileşimli ortamlar yaratma potansiyeline sahiptir. Çeşitli çalışmalar AR'ın kamusal alanlarda öğrenmeyi ve deneyimi iyileştirme potansiyelini sorgulamıştır. Bununla birlikte, AR deneyimlerin kullanıcıların kamusal alan algısını şekillendirmedeki potansiyeli henüz yeterince incelenmemiştir. Bu çalışma, mobil AR deneyimlerinin kullanıcıların kamusal alanlara ilişkin algılarını şekillendirmedeki rolünü inceleyerek, AR'ın kamusal alanların mekânsallığını yeniden tanımlama potansiyelini araştırmaktadır. İzmir'deki Konak sahilindeki üç ayrı konum için üç artırılmış gerçeklik deneyimi geliştirilmiştir. Çalışma, öncelikle AR deneyimlerini kamusal alanın teorik tanımlarına bağlayarak insan algısının oluşumunu tartışan bir öneri olarak hizmet etse de, bir kullanıcı çalışması da yürütülmüştür. Çalışma süresinin uzatılması olasılığı göz önünde bulundurularak, iki ay boyunca 20 katılımcıya deneyimler sırasında anketler uygulanmış. Bu anketler aracılığıyla, deneyimlerin kullanıcıların çeşitli kamusal alanlardaki algılarını etkileyip etkilemediği ve eğer etkilediyse, bu etkinin hangi deneyim özelliklerinden kaynaklandığı araştırılmıştır. The fusion of digital technologies with physical spaces has led to the emergence of new experiences, particularly in the area of augmented reality (AR). Augmented reality, defined as the overlay of digital information onto the physical world, has the potential to redefine how we understand the spatiality of public spaces, creating immersive and interactive environments. Several studies have questioned the potential of AR to improve learning and experience in public spaces. However, the potentials of AR experiences to shape users' perceptions of public spaces remain underexplored. This study examines the role of mobile AR experiences in shaping users' perceptions of public spaces, thus exploring the potential of AR in redefining the spatiality of public spaces. Three AR experiences were developed for three distinct locations along the Konak seashore in İzmir. While the study primarily serves as a proposal discussing the formation of human perception by linking AR experiences to theoretical definitions of public space, a user study was also conducted. Surveys were administered during the experiences with 20 participants over the course of two months, with the possibility of extending the study period. Through these surveys, the study explored if the experiences affected the perception of the user in various public spaces, and if so, what features of the experiences caused this effect. |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5NNqZKwwGohPh6_KCcfp-ppFDpsMDew0RMei3NnnzrKYdG4gLQEO1EmBA7OgOwVM https://hdl.handle.net/20.500.14365/6493 |
| Appears in Collections: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.