Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/6503Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.advisor | Türkel, Selin | - |
| dc.contributor.author | Terechshenko, Grigoriy | - |
| dc.date.accessioned | 2025-09-25T19:09:02Z | - |
| dc.date.available | 2025-09-25T19:09:02Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5NNqZKwwGohPh6_KCcfp-v87SHoRUXg_PKEB29rmmoFv1AyyvGi_YHjFvUnEoqPo | - |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/6503 | - |
| dc.description.abstract | Bu tez, ABD ve Kanada'daki önde gelen video oyunu firmalarının Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık (ÇEK) ilkelerini kurumsal iletişim bağlamında nasıl uyguladıklarını incelemektedir. ÇEK, iş etiği ve paydaş beklentileri açısından önem kazanırken, bu çalışma hem iç hem dış iletişim stratejilerini araştırmaktadır. Paydaş teorisi çerçevesinde ve Braun ve Clarke'ın (2006) tematik analiz yöntemiyle yürütülen araştırma, Electronic Arts, Riot Games, Microsoft, Epic Games, Ubisoft, BioWare ve Behaviour Interactive gibi şirketlerin liderlik, yetenek gelişimi, ürün kapsayıcılığı, toplumsal katılım ve politika hesap verebilirliği alanlarındaki uygulamalarını analiz etmektedir. Çalışmada yedi ana tema öne çıkmaktadır: Kurumsal kültür ve liderlik, kapsayıcı yetenek geliştirme, ürün ve oyuncu kapsayıcılığı, toplumsal katılım, hesap verebilirlik ve politika güncellemeleri, halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi ile paydaş algıları ve itibar yönetimi. Bulgular, şirketlerin dış mesajlarında ilerleme kaydetmesine rağmen, iç uygulamalarda tutarsızlıklar olduğunu ve beyan edilen değerlerle gerçek uygulamalar arasında boşluklar bulunduğunu göstermektedir. Tez, liderlik ve iç savunucuların stratejik rolü, farklı geçmişlerden insanları işe alma, oyun içeriklerinde kapsayıcılık ve savunucu gruplarla iş birliği gibi unsurlara dikkat çekmektedir. Ayrıca performatif aktivizm, ikiyüzlülük ve toplumsal tepki gibi riskler de vurgulanmaktadır. Çalışma, şirketlere şeffaflığı artırma, iç hesap verebilirliği güçlendirme ve uzun vadeli kültürel dönüşümü destekleme önerileri sunmaktadır. Sonuç olarak tez, internet ve oyun endüstrilerinde etik liderlik, kurumsal iletişim ve kalıcı kapsayıcılık tartışmalarına katkıda bulunmaktadır. | - |
| dc.description.abstract | This thesis examines how leading video game companies in the U.S. and Canada implement Diversity, Equity, and Inclusion (DEI) principles in corporate communications. As DEI grows in importance for business ethics and stakeholder expectations, the study investigates both internal and external strategies used to convey DEI commitments. Using stakeholder theory and Braun and Clarke's (2006) thematic analysis, it analyzes how firms like Electronic Arts, Riot Games, Microsoft, Epic Games, Ubisoft, BioWare, and Behavior Interactive present DEI efforts through leadership, talent development, product inclusivity, community engagement, and policy accountability. Seven key themes emerged: corporate culture and leadership, inclusive talent development, product and player inclusivity, community partnerships, accountability and policy updates, DEI in PR and marketing, and stakeholder perceptions and reputation. The study explores how DEI operates in practice, PR's role in shaping perceptions, communication strategies across media, cultural sustainability, leadership dynamics and crisis management linked to reputation. Data sources include corporate reports, public statements, interviews, industry event transcripts, and social media. Findings show progress in external DEI messaging but highlight internal inconsistencies, revealing gaps between stated values and actions. Key insights involve leadership's strategic role, internal DEI advocates, diverse hiring and professional development, inclusive gaming content, and collaboration with advocacy groups. However, risks of performative activism and public backlash remain significant. This thesis offers recommendations for enhancing transparency, accountability, and cultural change. Ultimately, it contributes to broader discussions on ethical leadership and corporate communication, stressing the importance of aligning DEI ideals with structural practices to build trust in an increasingly diverse and socially conscious market. | en_US |
| dc.language.iso | en | - |
| dc.subject | İletişim Bilimleri | - |
| dc.subject | Communication Sciences | en_US |
| dc.title | Dijital Oyun Şirketlerinin Kurumsal İletişimlerinde Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık İlkelerinin Uygulanmasının Araştırılması | - |
| dc.title | Exploring the Implementation of Diversity, Equity, and Inclusion Principles in the Corporate Communications of Digital Game Companies | en_US |
| dc.type | Master Thesis | en_US |
| dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Ana Bilim Dalı | - |
| dc.identifier.endpage | 86 | - |
| dc.identifier.yoktezid | 948747 | - |
| item.cerifentitytype | Publications | - |
| item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
| item.fulltext | No Fulltext | - |
| item.openairetype | Master Thesis | - |
| item.grantfulltext | none | - |
| item.languageiso639-1 | en | - |
| Appears in Collections: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu | |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.