Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/6576
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖgütcü, Yasemin Meral-
dc.contributor.authorDelen, Ecenaz-
dc.date.accessioned2025-11-03T17:05:04Z-
dc.date.available2025-11-03T17:05:04Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5NNqZKwwGohPh6_KCcfp-qb8r5Ch_deVDk1wWjroxj-idNN0ICyKXfQhqE1bcR1n-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/6576-
dc.description.abstractBu çalışma, algılanan olumsuz ebeveynliğin sosyal anksiyete ile ilişkisi üzerinde mükemmeliyetçilik ve sahtekârlık fenomeninin ardışık aracılık rollerini incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmanın örneklemini, yaşları 18 ile 35 arasında değişen 341 birey oluşturmuştur. Katılımcılar, çevrim içi olarak Qualtrics aracılığıyla uygulanan Demografik Bilgi Formu, Young Ebeveynlik Envanteri (YPI), Frost Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği (FMPS), Clance Sahtekârlık Fenomeni Ölçeği (CIPS) ve Liebowitz Sosyal Anksiyete Ölçeği'ni (LSAS) doldurmuşlardır. Seri aracılık analizleri, algılanan olumsuz annelik ve babalık için ayrı ayrı yürütülmüştür. Bulgular, hem mükemmeliyetçiliğin hem de sahtekârlık fenomeninin, algılanan olumsuz ebeveynlik ile sosyal anksiyete arasındaki ilişkiyi anlamlı şekilde aracıladığını göstermiştir. Özellikle, mükemmeliyetçilik ve sahtekârlık fenomeni üzerinden dolaylı etkiler hem algılanan olumsuz annelik hem de babalık için anlamlı bulunmuştur. Bu bulgular, algılanan olumsuz ebeveynliğin mükemmeliyetçi eğilimleri ve sahtekârlık duygularını besleyebileceğini ve bunun da sosyal anksiyeteye yönelik duyarlılığı artırabileceğini göstermektedir. Algılanan olumsuz ebeveynlik ile sosyal anksiyete arasındaki yolları netleştirerek bu çalışma, hem kuramsal modellere katkı sağlamakta hem de bilişsel davranışçı müdahale yaklaşımlarının geliştirilmesine ışık tutmaktadır.-
dc.description.abstractThe present study aimed to examine the serial mediating roles of perfectionism and the imposter phenomenon in the relationship between perceived negative parenting and social anxiety. The study sample consisted of 341 individuals aged between 18 and 35. Participants completed a Demographic Information Form, the Young Parenting Inventory (YPI), Frost Multidimensional Perfectionism Scale (FMPS), Clance Imposter Phenomenon Scale (CIPS), and Liebowitz Social Anxiety Scale (LSAS) through an online survey administered via Qualtrics. Serial mediation analyses were conducted separately for perceived negative mothering and fathering. Results revealed that both perfectionism and imposter phenomenon significantly mediated the relationship between perceived negative parenting and social anxiety. Specifically, the indirect effects through perfectionism and imposter phenomenon were significant for both perceived negative mothering and fathering. These findings suggest that perceived negative parenting may foster perfectionistic tendencies and imposter feelings, which in turn increase vulnerability to social anxiety. By clarifying the pathways linking perceived negative parenting to social anxiety, the study contributes both to theoretical frameworks and to the refinement of clinical practices in cognitive-behavioral settings.en_US
dc.language.isoen-
dc.subjectPsikoloji-
dc.subjectSosyal Kaygı-
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSocial Anxietyen_US
dc.titleAlgılanan Ebeveynlik ve Sosyal Anksiyete Arasındaki İlişkide Mükemmeliyetçilik ve Sahtekarlık Fenomeninin Aracı Rolü-
dc.titleThe Mediating Role of Perfectionism and Imposter Phenomenon in the Relationship Between Perceived Parenting and Social Anxietyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı-
dc.identifier.endpage109-
dc.identifier.yoktezid948889-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1en-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.