Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/673
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorErdeniz, Burak-
dc.contributor.advisorAtalay, Nart Bedin-
dc.contributor.authorTürkoğlu, Sevgül-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:55Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:55Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwWia_zCf3817F0q_dgJm_HWyMxziyt9bZuHA90MkPX2R-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/673-
dc.description.abstractBu tezde liste düzeyi ve uyarıcı düzeyi uyumluluk oranı etkisi denemeler arası süre arttırılarak incelenmiştir. Liste düzeyi uyumluluk oranı etkisi ve uyarıcı düzeyi uyumluluk etkisi yakın olarak birbirleriyle ilişkilendirilmektedir. Flanker'ın karıştırıcı etkisi, çoğunlukla uyumlu listelerde veya çoğunlukla uyumlu uyarıcılarda, çoğunlukla uyumsuz listeler veya uyumsuz uyarıcılara nazaran daha büyük gözlemlenmektedir. Bu çalışmada, liste düzeyi uyumluluk oranı ve uyarıcı düzeyi uyumluluk oranı etkilerinin zamansal analizi Eriksen Flanker testin harf versiyonu kullanılarak incelenmiştir. Uyarıcılar, uyarıcı sunum eşzamanlılığı etkisinin uyarıcı tepki izlerliliği üzerindekini etkisini gözlemeyebilmek için, flanker harflerinin uyarıcıdan önce sunulduğu (-250 ms.), flanker ve görevin uyarıcı ile aynı anda sunulduğu (0 ms.) ve görevin uyarıcıdan önce sunulduğu (+250 ms.) koşulları kullanılarak manipüle edilmiştir. Çalışmadaki önemli noktalardan biri, denemeler arası süre 3 saniye olarak belirlenmiştir ve bu süre klasik uyumluluk oranı deneylerine nazaran daha uzun bir süredir. Denemeler arası sürenin arttırılmasının sonucunda, uyarıcı-tepki ilişkilendirilmesinin daha güçlü olması ve izlerliliğin arttırmasından dolayı tipik uyumluluk oranı etkileri sonucundan daha farklı bir sonuç elde edileceği beklenmiştir. Sonuç olarak, liste düzeyi uyumluluk oranı etkisi görevin uyarıcıdan önce geldiği (+250 ms.) koşulunda gözlemlenmezken, uyarıcı düzeyi uyumluluk oranı etkisinde böyle bir fark gözlemlenmemiştir ve bu sonuçlar liste ve uyarıcı düzeyi uyumluluk oranı etkilerinin birbirinden ayrıldığını gösteren ilk bulgudur.en_US
dc.description.abstractThe goal of this thesis is to investigate item and list level proportion congruency effect by increasing inter-trial interval than the normal proportion congruency effect experiment. The list-level proportion congruent (LLPC) and the item-level proportion congruent (ISPC) effects have been regarded as closely related. They are demonstrated by a larger Flanker interference in high proportion-congruent list (in the LLPC effect) or high proportion-congruent items (in the ISPC effect), compared to the low proportion-congruent list or items. In the present study, the time course of LLPC and ISPC effects was observed by using letter based on Eriksen Flanker task where stimulus onset asynchrony was manipulated by presenting the flanker letters first (-250 ms.), flanker target letter simultaneous (0 ms.), or the target letter first (+250 ms.). Critically, the inter-trial interval was increased to 3 seconds, far longer than a typical LLPC or ISPC experiment. It was hypothesized that; longer inter-trial intervals would increase the strength of S-R associations and it would affect the contingency learning and create different results as compared to standard LLPC and ISPC experiments. Results showed that, while the LLPC effect disappeared when the flanker was presented after the target, the ISPC effect did not. These results were the first to demonstrate a dissociation between LLPC and ISPC effects.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFlanker Testen_US
dc.subjectliste düzeyi uyumluluk oranıen_US
dc.subjectuyarıcı düzeyi uyumluluk oranıen_US
dc.subjectuyarıcı sunum eşzamanlılığıen_US
dc.subjectFlankeren_US
dc.subjectlist-level proportion congruenceen_US
dc.subjectitem-level proportion congruenceen_US
dc.subjectstimulus onset asynchronyen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectFlanker Testien_US
dc.subjectFlanker Testen_US
dc.subjectUyumluluk problemien_US
dc.subjectCompatibility problemen_US
dc.titleInvestigation of the item-and list-level proportion congruency effects on cognitive controlen_US
dc.title.alternativeMaddeye özgü uyumluluk oranı ve liste düzeyi uyumluluk oranı etkilerinin incelenmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.institutionauthorTürkoğlu, Sevgül-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid516734en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
673pdf.pdf1.05 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

118
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

26
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.