Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/720
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorİnceoğlu, Deniz Hasırcı-
dc.contributor.authorPolat, İklime-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:39:06Z-
dc.date.available2023-06-16T12:39:06Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vbVkXe1KChYWNElr1MuLZoMoK-IL3IJwwklD_gkMXz79Sy0RklW-bygoN6yo4Pwk-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/720-
dc.description.abstractBu çalışma, güneş ışığının okul öncesi çocukların odaklanması üzerindeki rolünü analiz eder ve okul öncesi öğrenme mekanlarının iyileştirilmesine katkıda bulunmayı hedefler. Güneş ışığı, zamanının çoğunu iç mekanlarda geçiren tüm insanlar için bir enerji kaynağıdır. Çocuklar haftada 40 saat kadar zamanlarını eğitim mekanlarında ve genellikle yapay ışık altında geçirmektedirler. Bununla birlikte, güneş ışığı çocuklar ve çocuk mekanları üzerinde çok sayıda olumlu etkiye sahiptir. Bunlar, çocukların tutum ve performanslarına olumlu katkıları (Heschong ve Mahone, 1999; Samani ve Samani, 2012) ve akademik test puanlarına olan katkılarıdır (Tanner, 2009). Güneş ışığının odaklanma ve konsantrasyon üzerinde olumlu etkileri olabileceği de bulunmuştur (Taylor ve Kuo, 2011). Bu çalışmada, güneş ışığının okul öncesi çocukların odaklanması üzerindeki rolünü analiz etmek için özel bir okul öncesi kurumundaki çocuklara SketchUp+Vray versiyon 2017 programı ile hazırlanmış üç boyutlu sınıfın üç farklı aydınlatma sahnelerinden birini tercih etmeleri istendi. Ayrıca çocuklar sınıflarının ölçekli maketi üzerinden farklı boyutlardaki pencere tercihlerini ve sınıflarında olmasını istedikleri güneş ışığı seviyelerini sebepleriyle birlikte açıkladılar. Son olarak, çocukların öğretmenleri, güneş ışığı ve eğitim mekanları arasındaki ilişki hakkında bir anket yanıtladılar. Sonuçlar, güneş ışığının çocukları olumlu yönde etkileyebileceğini ve iç mimarinin bu anlamda eğitim mekanlarına katkıda bulunduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThis study analyzes the role of sunlight in preschool children's focus and intends to make a contribution to the improvement of the preschool learning environments. Sunlight is a source of energy for all people who spend most of their time indoors. Children spend up to 40 hours a week in educational settings mostly under artificial lighting whereas they need to be exposed to more sunlit environments as sunlight has numerous positive effects on children and children's spaces. These include positive contributions to attitudes and performance (Samani and Samani, 2012) as well as academic test scores (Tanner, 2009). It has also been found that sunlight may have positive effects on focus and concentration (Taylor and Kuo, 2011). In order to analyze the role of sunlight on preschool children, in this study, children from a private preschool were asked to choose one from three classroom settings with different lighting scenes prepared with SketchUp+Vray version 2017. Additionally, children were surveyed about their classroom's scale model about their preferences of different size window options and desired sunlight levels. Lastly, children's teachers answered a questionnaire about the relationship between sunlight and learning environments. The results indicate that sunlight may affect children in a positive way and interior architecture contributes to learning environments in that sense.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul öncesi yaştaki çocuklaren_US
dc.subjectGüneş ışığıen_US
dc.subjectEğitim mekanlarıen_US
dc.subjectKonsantrasyonen_US
dc.subjectİçmimarlıken_US
dc.subjectPreschool childrenen_US
dc.subjectSunlighten_US
dc.subjectLearning environmentsen_US
dc.subjectConcentrationen_US
dc.subjectInterior architectureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyonen_US
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.subjectEğitim kurumlarıen_US
dc.subjectEducation establishmentsen_US
dc.subjectEğitim ortamıen_US
dc.subjectEducational environmenten_US
dc.subjectEğitim yapılarıen_US
dc.subjectEducational buildingsen_US
dc.subjectGüneş ışığıen_US
dc.subjectSunlighten_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectOkul öncesi çocuklaren_US
dc.subjectPreschool childrensen_US
dc.subjectİç mimarien_US
dc.subjectInterior architectureen_US
dc.titleSunlight in Preschool Learning Environmentsen_US
dc.title.alternativeOkul Öncesi Eğitim Mekanlarında Güneşışığıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage99en_US
dc.institutionauthorPolat, İklime-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid493133en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1en-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
720.pdf6.38 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

250
checked on Apr 21, 2025

Download(s)

98
checked on Apr 21, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.