Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/722
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDural, Tuğyan-
dc.contributor.authorBekmezci, Cansu-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:39:06Z-
dc.date.available2023-06-16T12:39:06Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7lOJX8w_8PRQU1mSHU6-jkv4zYy9ni82Pttn9klo024I6rxBVG97m2CHuxkyfy1Q-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/722-
dc.description.abstractSinema tarihinin başlangıcından itibaren mekân, senaryoyu görselleştirmek için önemli bir temsil aracı olmuştur, bu yüzden mimarlık ve sinema arasında özel bir etkileşim süregelmiştir. Bilim kurgu sineması mimarlık ve sinema arasındaki ilişkinin en üst noktaya ulaştığı bir türdür. Bilim kurgu sineması geleceğe ait olan mekân tasarımlarını bugünün mimarisinden esinlenerek oluşturur. Aynı zamanda mimarlık disiplininin geleceğe yönelik mekân tasarımı arayışı cevaplarını, bilim kurgu sinemasının sunduğu geleceğe yönelik mekânsal öngörülerde bulabilir. Bu noktadan yola çıkarak bu çalışma, 21. Yüzyıl'a ait bilim kurgu sinemasının kullandığı mekânlar üzerinden, bilim kurgu sinemasının geleceğe yönelik mekân tasarımına katkılarını araştırmayı amaçlamıştır. Tezin amacı doğrultusunda literatür ve bilim kurgu türünde film araştırması yapılmıştır. Tezin kapsamı doğrultusunda mimar ve yönetmen olan Joseph Kosinski'nin "Tron: Legacy" (2010) ve "Oblivion" (2013) filmleri seçilmiştir. Filmlerin senaryolarına göre Joseph Kosinski tarafından tasarlanıp oluşturulan ve temsil edilen, geleceğin 'sanal' ve 'mevcut' yaşam alanlarını anlamak ve değerlendirmek için seçilen iki Joseph Kosinski filmi mimarlık disiplini ile oluşturulan kavramsal çerçeve aracılığıyla incelenir. Buna ek olarak, kullanıcı ve yaşam alanı arasındaki ilişki değerlendirilerek 'sanal' ve 'mevcut' yaşam alanlarına ait 'ev' ve 'konut' anlamlarının analizi yapılır. Çalışmanın sonucu olarak, seçilen iki Joseph Kosinski filminde temsil edilen 'sanal' ve 'mevcut' alanların değerlendirilmesi üzerinden bilim kurgu sinemasının mimarlık disiplinine ve geleceğin mekân tasarımına katkıları saptanmış ve değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractSince the beginning of the cinema history, space has been the most important representing instrument of scenario. Therefore, architecture and cinema influence each other. In Sci-Fi cinema, the relation of Sci-Fi cinema and architecture is at the forefront. Sci-Fi cinema designs the future space by being inspired from today's architecture. In addition to this, architecture discipline can find the answers of the searching about future space design in the spatial predictions for future represented by Sci-Fi cinema. From this point of view, this study aimed to search the contribution of Sci-Fi cinema to future space design through spaces used in 21st century Sci-Fi cinema. In the direction of thesis' aim, firstly the searches of literature and the Sci-Fi movies were made. In the direction of thesis' scope, the movies of "Tron: Legacy" (2010) and "Oblivion" (2013) belonged to Joseph Kosinski who is an architect and a director were selected. Selected two Joseph Kosinski movies were studied through the conceptual frame formed by architecture discipline to understand and analyze the notions of 'virtual' and 'existing' living spaces which are designed and formed by Joseph Kosinski according to the scenarios. In addition, the meanings of 'home' and 'house' belonged to 'virtual' and 'existing' living spaces were analyzed through evaluating the relations between user and living space. As a result of the study, the contribution of Sci-Fi cinema to architecture discipline and future space design was determined and evaluated through analyzing of 'virtual' and 'existing' living space represented in Joseph Kosinski's movies.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectbilim kurgu sinemasıen_US
dc.subjectJoseph Kosinskien_US
dc.subjectyaşam alanı kavramıen_US
dc.subjectgeleceğin mekân tasarımıen_US
dc.subjectgeleceğin yaşam alanlarıen_US
dc.subjectmevcut mekânen_US
dc.subjectsanal mekânen_US
dc.subjecteven_US
dc.subjectkonuten_US
dc.subjectsci-fi cinemaen_US
dc.subjectJoseph Kosinskien_US
dc.subjectconcept of living spaceen_US
dc.subjectdesign future spaceen_US
dc.subjectfuture living spacesen_US
dc.subjectexisting spaceen_US
dc.subjectvirtual spaceen_US
dc.subjecthomeen_US
dc.subjecthouseen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıen_US
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyonen_US
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.subjectBilim-kurguen_US
dc.subjectScience-fictionen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectKosinskien_US
dc.subjectJosephen_US
dc.subjectKosinskien_US
dc.subjectJosephen_US
dc.subjectMekan kullanımıen_US
dc.subjectSpace usageen_US
dc.subjectMekan tasarımıen_US
dc.subjectSpace designen_US
dc.subjectMimari tasarımen_US
dc.subjectArchitectural designen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectYaşam alanlarıen_US
dc.subjectLiving spacesen_US
dc.titleThe analysis of living spaces used in sci-fi movies: The case of Joseph Kosinskien_US
dc.title.alternativeBilimkurgu filmlerinde kullanılan yaşam alanlarının analizi: Joseph Kosinski örneğien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage99en_US
dc.institutionauthorBekmezci, Cansu-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid477041en_US
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1en-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
722.pdf2.3 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

166
checked on Oct 7, 2024

Download(s)

158
checked on Oct 7, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.