Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/725
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArda, Zeynep-
dc.contributor.advisorYılmaz, Ahenk-
dc.contributor.authorVaizoğlu, Zeynep-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:39:07Z-
dc.date.available2023-06-16T12:39:07Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKbfjggSW18xGhyZkgCV4fhRzO9JwOai9_dx5oaI84zIE-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/725-
dc.description.abstractTez, mekan üretimine ilişkin güncel mimari söylemler üzerinden kentsel mekanı haklama (hack) pratiklerini inceler. Haklamak pek çok bağlamda ve ortamda uygulanabilecek muhalif ve nüktedan bir etkinliktir; zaman içinde bir bilgisayarı özgün biçimde programlamanın yanında pek çok yan anlam edinmiş, haklama felsefesi ve pratiği gündelik yaşama girmiştir. Tezde sosyal mekan ve şehir hakkı üzerine öncül tartışmalardan yola çıkılarak kentsel mekanın haklanması ve bu yolla mekanın farklı şekillerde üretilmesi tartışılır. Mekanı haklamak yerleşik sistemlerin mekana hükmetmelerini ve kentsel mekanın baskın ideolojilerin hizmetinde bir araç olmasını eleştirir. Bunun yanında, haklama kültürü ve soyutlama olarak haklama kavramı, haklamanın nasıl kentsel mekana müdahale edip, mekan algısını tersyüz ettiğini açıklamak için kullanılır. Kentsel mekanı haklama pratikleri olarak ele alınan Parkour ve izinsiz yerleşme (squatting), tezde şehire müdahaleleriyle tartışılır. Mekanı haklamak, şehirde mekan üretimini sorgulatmasının yanında, kentsel mekanı yeni ve alışılmadık şekillerde okuma olanağı sunar.en_US
dc.description.abstractThe thesis looks at the practice of hacking urban space through the analysis based on contemporary architectural discourse on spatial production. It is maintained that hacking is a witty, defiant activity in any context, applicable in any medium. Emerging as programming a computer in an original way, hacking gained a wide array of connotations in time, the philosophy and the practice of the practice pervaded daily life. Following pioneering arguments on social space and the right to the city, it is argued that urban space can be hacked, opening up novel ways of producing space. The hack expresses criticism towards the established systems' rule over urban space, using space as a tool to manifest the dominant ideologies. In addition, the culture of hacking and the hack as abstraction serve to postulate how hackers work in the city, subverting and intervening into urban space. Parkour and squatting as practices of hacking urban space are discussed in the thesis through their actual interventions. It is suggested that hacking not only questions the spatial production in the cities and the control of established systems over it but also reproduces urban space in novel ways.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectŞehircilik ve Bölge Planlamaen_US
dc.subjectUrban and Regional Planningen_US
dc.subjectKentsel kültüren_US
dc.subjectUrban cultureen_US
dc.subjectKentsel mekanen_US
dc.subjectUrban spaceen_US
dc.subjectMekansal algıen_US
dc.subjectSpatial perceptionen_US
dc.subjectParkouren_US
dc.subjectParkouren_US
dc.subjectİzinsiz yerleşmeen_US
dc.subjectSquaten_US
dc.titleHacking urban space: Parkour and squattingen_US
dc.title.alternativeKentsel mekanı haklamak: Parkour ve izinsiz yerleşmeen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage69en_US
dc.institutionauthorVaizoğlu, Zeynep-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid367933en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
725.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

88
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

22
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.