Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/726
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Demirbaş, Özgen Osman | - |
dc.contributor.advisor | Kurtgözü, Aren Emre | - |
dc.contributor.author | Kırtunç, Emre | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-16T12:39:07Z | - |
dc.date.available | 2023-06-16T12:39:07Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKVvQ0uX0WhAFVMssuLcKwrS0S39mp6HJ8RUrBhZ7BzJP | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/726 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışma, kültürel bir ürün olarak bilgisayar oyunlarını, onların ard alanı olan felsefi ve teknik konuları tartışmayı hedeflemektedir. Bu amaçla kültür eleştirisi alanından dört önemli eleştirmeni özellikle maddesellik bağlamında tartışmakta ve bu tartışmayı teknik, tasarım ve felsefi olarak bilgisayar oyunlarını örnekleyerek bağlamaktadır. Karşılıklı etkileşim, karşılıklı bağlılık ve gömülüm gibi kavramlar bilgisayar oyunlarının önemli özellikleri olarak tartışılmakta ve özellikle de kültürel bağlamlar açısından örneklenmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | This thesis analyzes the concept of materiality with respect to four contemporary philosophers, with particular reference to computer mediated communication and video games. Video game objects are discussed as they relate to abstraction and representation. Such issues as interactivity, interconnectivity and immersion are studied as significant aspects of video game materiality and how it overlaps with cultural phenomena. Latest technology pertaining to design are also studied, particularly their relation to our daily lives and cultural practices. Examples from films, novels, video games, posters are provided to clarify the different aspects of the thesis. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | İzmir Ekonomi Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Endüstri Ürünleri Tasarımı | en_US |
dc.subject | Industrial Design | en_US |
dc.subject | Bilgisayar oyunları | en_US |
dc.subject | Computer games | en_US |
dc.subject | Kültür | en_US |
dc.subject | Culture | en_US |
dc.subject | Maddesellik | en_US |
dc.subject | Materiality | en_US |
dc.subject | Oyun teorisi | en_US |
dc.subject | Game theory | en_US |
dc.subject | Oyunlar | en_US |
dc.subject | Games | en_US |
dc.subject | Tasarım | en_US |
dc.subject | Design | en_US |
dc.title | Materiality and design: Video game as the key to the new culture | en_US |
dc.title.alternative | Maddesellik ve tasarım: Yeni kültürün anahtarı olarak bilgisayar oyunları | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.department | İEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 85 | en_US |
dc.institutionauthor | Kırtunç, Emre | - |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 367929 | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Page view(s)
74
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
10
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.