Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/726
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDemirbaş, Özgen Osman-
dc.contributor.advisorKurtgözü, Aren Emre-
dc.contributor.authorKırtunç, Emre-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:39:07Z-
dc.date.available2023-06-16T12:39:07Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKVvQ0uX0WhAFVMssuLcKwrS0S39mp6HJ8RUrBhZ7BzJP-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/726-
dc.description.abstractBu çalışma, kültürel bir ürün olarak bilgisayar oyunlarını, onların ard alanı olan felsefi ve teknik konuları tartışmayı hedeflemektedir. Bu amaçla kültür eleştirisi alanından dört önemli eleştirmeni özellikle maddesellik bağlamında tartışmakta ve bu tartışmayı teknik, tasarım ve felsefi olarak bilgisayar oyunlarını örnekleyerek bağlamaktadır. Karşılıklı etkileşim, karşılıklı bağlılık ve gömülüm gibi kavramlar bilgisayar oyunlarının önemli özellikleri olarak tartışılmakta ve özellikle de kültürel bağlamlar açısından örneklenmektedir.en_US
dc.description.abstractThis thesis analyzes the concept of materiality with respect to four contemporary philosophers, with particular reference to computer mediated communication and video games. Video game objects are discussed as they relate to abstraction and representation. Such issues as interactivity, interconnectivity and immersion are studied as significant aspects of video game materiality and how it overlaps with cultural phenomena. Latest technology pertaining to design are also studied, particularly their relation to our daily lives and cultural practices. Examples from films, novels, video games, posters are provided to clarify the different aspects of the thesis.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıen_US
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.subjectBilgisayar oyunlarıen_US
dc.subjectComputer gamesen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectMaddeselliken_US
dc.subjectMaterialityen_US
dc.subjectOyun teorisien_US
dc.subjectGame theoryen_US
dc.subjectOyunlaren_US
dc.subjectGamesen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.titleMateriality and design: Video game as the key to the new cultureen_US
dc.title.alternativeMaddesellik ve tasarım: Yeni kültürün anahtarı olarak bilgisayar oyunlarıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.institutionauthorKırtunç, Emre-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid367929en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
726.pdf2.07 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

10
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.