Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/730
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDeniz, Deniz-
dc.contributor.authorYurt, Canberk-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:39:08Z-
dc.date.available2023-06-16T12:39:08Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZp2eREdGQD-dUSUOk5uK_Vpk8W3X1a1JCuLrb21S97xE-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/730-
dc.description.abstractÇevresel problemler hakkında artan farkındalık ile, sürdürülebilirlik kavramı giderek önem kazanmaktadır. Sürdürülebilirliğin pratik bir yansıması olan sürdürülebilir yaşam kavramı, toplumun her birimi arasında, tamamlayıcı bir bağlam yaratarak, çevreye duyarlı yaşam biçimleri oluşturması nedeniyle çok önemlidir. Bu tez, tüketicilerin IKEA örneklemindeki sürdürülebilir yaşam pratiği bağlamında günlük yaşam deneyimlerini analiz etmektedir. Bu kapsamda, tüketicilerin bilgi tabanlı ve ürün tabanlı sürdürülebilir yaşam pratikleri ile etkileşiminin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, araştırma; literatür taraması yöntemi ile kolektif bilgi toplamak, ve bu verilerin ışığında hazırlanan anket aracılığıyla, tanımlı bir lokal alandaki tüketicilerin sürdürülebilir yaşam hakkındaki geri bildirimlerini almak, üzerine kurgulanmıştır. Ev mefruşatı konusunda öncü ve uzman bir marka olması, çevresel konulardaki hassasiyeti ve sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir yaşam konularındaki kayda değer stratejileri nedeniyle, vaka çalışması için IKEA seçilmiştir. Anket sonuçları doğrultusunda, çevresel duyarlılık, IKEA ve sürdürülebilir yaşam ilişkisi, ve sürdürülebilir yaşamın bireysel uygulamaları konuları hakkında değerlendirme yapılmıştır. Bunların ışığında, sürdürülebilir yaşam pratiği bağlamında tüketicilerin bireysel farkındalığı ve IKEA 'nın potansiyel etki alanları ile ilgili gelişime açık yönler tanımlanmıştır. Bu çıktılar doğrultusunda, bireylerin, toplulukların, organizasyonların ve IKEA'nın sürdürülebilir yaşam pratiklerini geliştirmek adına önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThrough the raising awareness about the environmental problems, the concepts of sustainability have been emerging, increasingly. As being one of the practical concepts of sustainability, sustainable living concept is crucial by creating an integral context, to obtain environmentally considered lifestyles, among each unit of the society. This thesis analyses the daily life interactions of the consumers in the context of sustainable living practices, for the case of IKEA. It is aimed to evaluate the interactions of the consumers with the daily practices of knowledge based and product based sustainable living practices. In accordance with this aim, the research has been planned through gathering collective data from literature review and applying a case study to collect feedback of the consumers in a specific local market about sustainable living by using a questionnaire, in the light of the literature. By being a leading home furnishing expert company, having sensitivity about environmental issues and applying remarkable strategies about sustainability and sustainable living, IKEA has been selected for the case study. According to the questionnaire, some evaluations have been made about the issues like, environmental sensitivity, IKEA and sustainable living interaction, and individual daily life applications of sustainable living. There are some potential improvement points have been defined for awareness levels of individuals and impact areas of IKEA, about sustainable living practices. Through these outcomes, some recommendations have been made for further studies to improve sustainable living practices of individuals, communities, organizations and IKEA.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıen_US
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyonen_US
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.subjectEv eşyalarıen_US
dc.subjectHousehold goodsen_US
dc.subjectEv tekstilien_US
dc.subjectHome textileen_US
dc.subjectIKEAen_US
dc.subjectIKEAen_US
dc.subjectNesne tasarımıen_US
dc.subjectObject designen_US
dc.subjectYaşam taleplerien_US
dc.subjectLife demandsen_US
dc.subjectYaşam tarzıen_US
dc.subjectLife styleen_US
dc.subjectÇevresel sürdürülebilirliken_US
dc.subjectSustainable environmenten_US
dc.subjectÜrün çeşitliliğien_US
dc.subjectProduct varietyen_US
dc.titleAnalysis of sustainable living experiences through product rangeand home furnishing knowledge: The case of IKEAen_US
dc.title.alternativeÜrün gamı ve ev mefruşatı bilgisi doğrultusunda sürdürülebilir yaşam deneyimi analizi: IKEA örneğien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage182en_US
dc.institutionauthorYurt, Canberk-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid565320en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1en-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
730.pdf3.7 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

550
checked on Aug 19, 2024

Download(s)

228
checked on Aug 19, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.