Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/733
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorİncirlioğlu, Güven-
dc.contributor.authorSezginalp, Pınar-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:39:09Z-
dc.date.available2023-06-16T12:39:09Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zD1B0cW7zVr3VcnZjitVXv5vPNG6tWah7hsGhAWlmWrwafYZKoajsox8USt2VWSN-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/733-
dc.description.abstractGünümüz dünyasında sanat eserinin sunumunda izleyicinin katılımı güncel sanat eserlerinde daha da önem kazanır. Sanat eserini çok-boyutlu gerçeklikte; yüz yüze, karşı karşıya, bire bir tüm duyularıyla, sanat eserinin izin verdiğince deneyimleyen tek kişi sanat izleyicisidir. Diğer yandan, Deleuze'e göre, sanat eserini düşünmek; onu aynı zamanda bir kökgövde, kaçış çizgisi ve en nihayetinde kompozisyonların yaratımında aracı olan algıları ve etkileri biçimlendiren yersiz yurtsuzlaştıran bir kuvvet olarak da düşünmektir. Dijital veya değil tüm etkileşimli sanat eserlerindeki akıcılık özelliği, bu eserlerin bir oluş içerisinde olmasını sağlar. Bu çalışmanın amacı, 20. yüzyılın son dönemi ve 21. yüzyılın başlarındaki etkileşimli sanat eserlerinin kompozisyonlarındaki bu oluş ve akıcılık özelliğini engelleyen modern ve hiyerarşik çerçevelerin dışında incelemesini yapmaktır. Aynı zamanda bu çalışma, çoklukların üretimine sanat eserleriyle bakarak, Deleuzeyen kavramların izleyicinin dahiliyetine olan katkılarını sunacaktır.en_US
dc.description.abstractViewer participation in contemporary art gets more and more important in a manner of speaking about presenting the artwork in contemporary world. The art audience is the one who experiences the artwork on a multi-dimensional reality, face-to-face, by using all his or her senses as possible as the artwork enables one to do so. On the other hand, to think about an artwork is to think of it as a rhizome, as a line-of-flight and finally as a deterritorializing force that forms percepts and affects which mediate and create the compositions themselves, according to Deleuze. The property of ?flow? in interactive artworks ?either digital or not, let these works be a part of composition of becoming. The aim of this study is to investigate late twentieth and early 21st century?s interactive artworks without any modern hierarchical frameworks that inhibit ?becoming? and the ?flow? of the artistic composition. It will present the contribution of Deleuzian concepts over the viewer participation in the works of art by looking through the production of multiplicities.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüzel Sanatlaren_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectAkıcılıken_US
dc.subjectFluidityen_US
dc.subjectDeleuzeen_US
dc.subjectGillesen_US
dc.subjectDeleuzeen_US
dc.subjectGillesen_US
dc.subjectGüncel sanaten_US
dc.subjectContemporary arten_US
dc.subjectSanat eserlerien_US
dc.subjectArtistic worksen_US
dc.subjectİzleyicileren_US
dc.subjectAudiencesen_US
dc.titleDeleuzian concepts in relation to contemporary artworksen_US
dc.title.alternativeDeleuze kavramlarının güncel sanat eserleriyle ilişkisien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage74en_US
dc.institutionauthorSezginalp, Pınar-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid286688en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
733.pdf1.84 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

24
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.