Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/735
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMura, Gökhan-
dc.contributor.authorAysel, Kardelen-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:39:09Z-
dc.date.available2023-06-16T12:39:09Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwVWIYABwpFXMMbU4DTU0wQP9ytLkGc8K3yudFvehG92B-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/735-
dc.description.abstractMüzakere olgusu yalnız tasarım alanında değil, insan ilişkilerinin varolduğu her bağlamda kaçınılmaz bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Ancak başarılı bir müzakerenin tasarım süreçlerine sistematik entegrasyonu ve farkındalığı hala yeni bir araştırma alanı sayılmaktadır. Başarılı bir müzakerenin tasarım iş tanımının oluşturulmasında tasarım çıktısına kadar önemli bir rol oynar. Buradaki sistematik müzakere algısı, gerek tasarım sürecinin gerek süreç çıktısının verimliliğini artırmaktadır. Tasarım müzakeresi, kişisel / kurumsal çıkarların en akılcı biçimde algılanmasına da olanak vermektedir. Dolayısıyla bu durum, paydaşların bu alanda objektif hedefler doğrultusunda ve özgün bağlamlar çerçevesinde, kişisel profesyonel müzakere stratejileri geliştirmesine yol açar. Bu nedenle bu çalışma öncelikle, tasarım iş tanımı sürecindeki müzakere dinamiklerini irdelemek yoluyla, tasarımcının uzlaşma stratejilerini ele almaktadır. Özellikle, organizasyonların içsel dinamiklerinden bağımsız çıkarlara sahip olan uzman, serbest endüstriyel tasarımcıların, kişisel stratejilere dair en objektif veriyi sağlayacağına karar verilmiş olup, bu örneklem grubu ile 10 derinlemesine-röportaj ve görüşmeler yapılmıştır. Analiz ve yorum süreçleri bireysel ve çapraz analizler doğrultusunda gerçekleştirilmiş olup bulgular, literatür ile kıyaslanmıştır. Bulgular, tasarımcıların sektörel varoluşunu sürdürmesi için bireysel çıkarlarına özellikle ortak sosyal stratejiler, bireysel taktikler ve sosyal / tasarımsal araçlar geliştirmesi gerektiğini göstermektedir. Stratejiler arası bulunan örüntüler, Türkiye bağlamındaki ortak sistem gerekliliklerin bir çıktısı olmaktayken, taktiksel ve araçsal çeşitlilikler ölçeksel ve sektörel değişkenlere göre şekillenen alt-bağlam gerekliliklerinin bir çıktısı olarak yorumlanmıştır.en_US
dc.description.abstractNegotiation emerges as an inevitable concept not only in design, but also in any context including human relationships. However, the systematical integration and awareness of successful negotiation into design processes is still considered a new research area. The implementation of this systematical negotiation, increases the efficiency of the design process as well as the design outcome. The design negotiation enables the formation of a comprehensive understanding towards the personal / corporate interests and values. This leads the stakeholders to generate personal negotiation strategies within a framework of objective goals and unique contexts. Therefore, this study primarily aims to unveil the designers' individual professional strategies through the design negotiation dynamics. In order to obtain objective data on the research questions of this study, 10 in-depth interviews and consulting sessions were made with Turkish expert, freelance industrial designers, forming an independent sample from organizations' internal dynamics. The analysis and interpretation process was made through individual and collective analysis, later to be comparatively discussed with literature. It was found that, the sectoral survival and sustainability of a designer required the protection of individual interests through developing specifically social common strategies, individual tactics and social / designerly tools for design negotiation. As a result, the strategy patterns found may be an outcome of the collective system requirements of Turkey as a context. In addition, the tactical and instrumental diversities may be a consequence of the sub-context requirements shaped by scalar and sectoral variables.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıen_US
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.subjectEndüstriyel tasarımen_US
dc.subjectIndustrial designen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectTasarım sürecien_US
dc.subjectDesign processen_US
dc.subjectTasarımcılaren_US
dc.subjectDesignersen_US
dc.titleNegotiation through design process: A research on negotiation strategies of freelance industrial designers in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTasarım süreci üzerinden müzakere olgusu: Türkiye'deki serbest endüstriyel tasarımcıların tasarım müzakere stratejileri üzerine bir araştırmaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage180en_US
dc.institutionauthorAysel, Kardelen-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid518383en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
735.pdf17.96 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

12
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.