Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/736
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorİnceoğlu, Deniz Hasırcı-
dc.contributor.authorKütük, Gülfem Ergüneş-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:39:10Z-
dc.date.available2023-06-16T12:39:10Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmQ2cGvZYEQ8bZilDGtxPT26I02Xm4mVUV2Rxwl7tasyC-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/736-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim alan 2-6 yaş grubu çocuklara, tasarım sürecinde merkezi bir rol vererek, katılımcı tasarımda biyofilya merkezli okul öncesi eğitim sınıf tasarım önerisi oluşturmaktır. Çalışmanın bir diğer amacı ise son yıllarda Dünya'da ve Türkiye'de gittikçe gelişen biyofilik tasarımın eğitim alanlarındaki yerini irdelemek, çocukların doğa ile olan bağlantısına bakmak ve tasarım önerisi sunulacak okul öncesi sınıf modelinde katılımcı sürecin oluşumuna katkı sağlamaktır. Bu düşünceden hareket ile İzmir'de yer alan Bademler Köyü Montessori Koleji'nde on öğrenciden oluşan bir durum çalışması gerçekleştirilmiştir. On çocuğun katılımcı oldukları çalıştayda gözlem, görüşme ve anket uygulaması yapılmıştır. Gerçekleştirilen durum çalışması sayesinde, biyofilik katılımcı yaklaşım ile tasarımın merkezi olan öğrencilerin görüşleri ve MEB yönetmeliği dikkate alınarak biyofilik katılımcı yaklaşım modeli sunulmuştur. Aynı zamanda çıkan sonuçlar doğrultusunda okul öncesi öğrenme ortamlarına yönelik tasarım önerileri verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to create a biophilia-based preschool education class design proposal in participatory design by giving a central role to the design process for children aged 2-6 who are educated in pre-school education institutions. Another aim of the study was to examine the place in recent years in the field of education progressively biophilic design in the world and Turkey, to look at the connection of children with nature and to contribute to the formation of the participatory process in the preschool class model that will be offered a design proposal. From this point of view, a case study of ten children was carried out at Montessori College in Bademler Village in İzmir. In the workshop where ten children participated, observations, interviews and questionnaires were applied. Through to the case study, biophilic participatory approach model is presented considering the opinions of the students who are the center of design with the biophilic participatory approach and the MNE regulations. At the same time, design proposals for preschool learning environments were given in line with the results.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyonen_US
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.subjectBiofilik tasarımen_US
dc.subjectBiophilic designen_US
dc.subjectEğitim ortamıen_US
dc.subjectEducational environmenten_US
dc.subjectKatılımcı sanaten_US
dc.subjectParticipatory arten_US
dc.subjectKatılımcı yaklaşımen_US
dc.subjectParticipation approachen_US
dc.subjectMontessorien_US
dc.subjectMariaen_US
dc.subjectMontessorien_US
dc.subjectMariaen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectOkul öncesi hedeflerine dönük izleyici değerlendirme aracıen_US
dc.subjectFormative evaluation and teaching aids for preschool objectivesen_US
dc.subjectOkul öncesi çocuklaren_US
dc.subjectPreschool childrensen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.titleChildren's participation and biophilic design in preschool learning environmentsen_US
dc.title.alternativeOkul öncesi öğrenme ortamlarında çocukların katılımı ve biyofilik tasarımıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage190en_US
dc.institutionauthorKütük, Gülfem Ergüneş-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid573679en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
736.pdf6.11 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

304
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

148
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.