Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/750
Title: Children's hospital schools as social environments and their effects on healing and well-being: Case study in İzmir Behçet Uz Children's Hospital School
Other Titles: Çocuk hastanesi ilköğretim okullarının sosyal bir mekan olarak iyileşmeye ve iyi olma haline etkisi: İzmir Behçet Uz Çocuk Hastanesi İlköğretim Okulu'nda örnek olay incelemesi
Authors: Dikmen Güleryüz, Oylum
Advisors: Hasırcı, Deniz
Keywords: İç Mimari ve Dekorasyon
Interior Design and Decoration
Psikolojik iyi oluş
Psychological well being
Sosyalleşme
Socialization
Tasarım
Design
Çocuk hastanesi
Children's hospital
İlköğretim okulları
Primary education schools
Publisher: İzmir Ekonomi Üniversitesi
Abstract: Her gün birçok çocuk, çocuk hastanelerinde tedavi görmekte ve bazıları bu mekanlarda uzun süre kalmak zorundadırlar. Sonuç olarak, çocuk hastalar okullarına gidememekte ve bu durum onların antisosyalleşmesine neden olabilmektedir. Bazı çocuk hastaneleri çocukların eğitim alabilecekleri ve sosyalleşme şansına sahip olabilecekleri hastane ilköğretim okullarına sahiptir. Her ne kadar hastane okulu, kendilerini hastane ortamından daha farklı bir ortamda hissettikleri için çocuklar için önemli olsa da, bu konuda yapılan araştırmalar oldukça azdır. İzmir Behçet Uz Çocuk Hastanesi İlköğretim Okulu'nda yapılan bir örnek çalışma ile hastane okullarının sosyal bir mekan olarak çocukların iyi olma haline ve bu durumla bağlantılı olan iyileşmeye etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Metod olarak, çocuklar için anket ve resimler, her çocuk ile ilgili olarak öğretmenler için sorular, yüzyüze röportajlar ve gözlem listeleri kullanılmıştır. Sonuç olarak bu bulgular incelenmiş ve hastane okulları için tasarım önerileri sunulmuştur.
Every day, many children receive treatments in children?s hospitals and some of them need to stay there for long periods of time. Consequently, many child patients are not able to go to their schools and lack of socialization due to this fact may lead to becoming unsocial. Some children hospitals have hospital schools in which children can receive education and have a chance to be socialized. Even though hospital schools are important for children as a change of atmosphere in the hospital environment, there is a lack of research on this subject. A case study in İzmir Behçet Uz Children?s Hospital School was conducted in order to analyze if socialization in hospital schools which is related to the healing process has positive effects on the well-being of children. Methodology included instruments such as; questionnaires and drawings for children, questionnaires about each child for teachers, one to one interviews and observation checklists were used. Finally, findings were analyzed and design guidelines for hospital schools were provided.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RYan9_S-Z7Eir3xdWGXBiOMNNb6Qc36O-kPZ5MMt-fKOGKVSjGsW7pO80tiQyXzj
https://hdl.handle.net/20.500.14365/750
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
750.pdf5.5 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

136
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

46
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.