Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/752
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEr, Fehmiye Dilek-
dc.contributor.authorBulut, Leyla-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:39:14Z-
dc.date.available2023-06-16T12:39:14Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEriiPM8GOodtkmdzydXyvfzhx8XgTj1ehrlSoJqMLOwb-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/752-
dc.description.abstractKültürel ürünlerin tüketimi, başka bir deyişle madde kültürü, belirli sembolik anlamlar içerirken, sosyal kimlikler ve farklı hayat tarzları yaratırlar. Post modern süreçte, eskinin yarattığı sabit, uyumlu ve bütüncül kimlikler yerini, çoklu kimliklere vermiştir. Bununla beraber post modern dönemin tüketim kültürü de çoklu, parçalanmış hayat tarzlarının oluşumuna yol açmakta, tüketiciye geniş bir görüntü seçeneği sunmaktadır. Modanın "yalnızca yeni" üzerine yoğunlaşan görüşü çeşitli sürdürülebilir temalarla geliştirilebilir. Modanın yüksek oranda "eski" yenilerle ve saklı hazinelerle dolu olduğu düşünüldüğünde, kişilerin bireysel çoklu kimlikleri yapılanmasından, farklı yeni bir hayat stili tasarımı ve yeni bir moda görüntüsü eğilimi yaratılabilir. Yeni bir moda görüntü tasarımı için ise 'ikinci el' dünyası ilham verici kaynaklar sunmaktadır. Bu doğrultuda, bir yandan ikinci el kullanımının sunduğu farklı, içsel ve biricik kimlik ve hayat tarzı yaratımının patikaları, diğer yandan ikinci elin bir alt kültür ya da hızlı moda tasarımına istemsiz karşı duran geçmiş odaklı sapma/durma kimliği ikinci el çalışmalarının kültürel bir perspektifte incelenmesi için oldukça önem kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı, ikinci el fenomenini farklı açılardan, kültürel ve bütünsel bir perspektiften analiz etmek ve geliştirmektir. Bu amaçla, öncelik olarak a)kültürel ürünlerin sosyal kimlikleri oluşturmasına odaklanan kültürel tüketim şekli b)ikinci el eşyaları üzerine literatürleri çalışılmıştır. Araştırma aşaması ve çalışmasında, nicel bir anket çalışması üzerinden İstanbul'un belirli bölgelerinde, ikinci el kıyafet/eşya dükkan sahipleri ve tüketicileri ile derinlemesine röportajlar uygulanmıştır. Bu araştırma ve anket çalışması, İstanbul'daki ikinci el topluluklarının -dükkan sahipleri ve tüketicilerini- profilleri, motivasyonları, konseptleri, pratikleri ve normlarını içermektedir. Tezin esas olarak işaret ettiği ana araştırma soruları 1)Sosyal kimliklerin ve alternatif hayat stillerinin yaratımında ikinci el tüketimi ve eğilimi nasıl bir yol haritası sunmaktadır? 2)İkinci el kullanıcıları ve satıcıları bir bütün, bir grup, bir topluluk veya bir alt kültür olarak tanımlanabilir mi yoksa standart normlara sahip bir tüketim piyasası mıdır?3) İstanbul'un belirli bölgelerinde uygulanan araştırma ve röportajlar sonucunda elde edilen bulgular – majör temalar-var olan literatüre karşılık vermekte midir? Oluşturulan bu majör temalar ise var olan literatür ilişkisinde şu şekilde derlenmiş ve tanımlanmıştır: yeninin eskiye karşı paradoksu; sosyal kimlikler yaratımında ikinci el kullanımın anlamı; tüketim toplumunda hızla ilerleyen hayat ataklarında bir 'durma' ve 'sapma' eğilimiyle odaklaşmış, ayrımlaşmış ve farklılaşmış hayat stili tasarımında ikinci el kültürün ve kullanımının anlamı.en_US
dc.description.abstractConsumption of cultural goods – the material culture in other words - are carriers of symbolic meanings and makers of our social identities and life styles in the contemporary era. In the postmodern world, instead of the stable, unified and coherent identities of the past, our identities are shifting and fragmented. Consumer fashion of the postmodern era is also oriented toward fragmented and multiple lifestyles by offering a wide range of choices of images from which the consumer will choose. A new vision of fashion, which rejects the idea that 'fashion is exclusively about the new', may be developed, given the various sustainability issues of the contemporary era. Thinking that fashion is still full of old news and hidden treasures, a design of a new life style and a new fashionable appearance that is different from the fragmented identities may be created. The second hand world constitutes an inspiring source for such a new vision on fashion. In the light of this, it is worth studying the second hand phenomenon from a cultural perspective which focus on the one hand, on the various pathways through which distinct lifestyles and identities are created though the use of second hand goods and on the other hand the designation of second hand as a subculture or a regression from the prevailing fast fashion agenda. The aim of this thesis study is to analyse and develop an understanding of the various aspects of the second hand phenomena from a cultural perspective. To this end the literature on (a) cultures of consumption which focus on the role of cultural goods in the formation of social identities and (b) literature on second hand goods, are examined. In the case study, a qualitative survey study based on in-depth interviews is conducted with second hand shop owners and their customers at various districts in Istanbul. The survey study examined the profiles and various aspects such as motivations, conceptions, practices, unspoken norms etc., of the second hand collectively - both the retailers and shoppers/consumers of second hand goods - in Istanbul, Turkey. The main research questions, which this thesis study addressed, include (1) Whether consumption of second hand is a means of creation and design of social identities and an alternative lifestyle. (2) Can the second hand buyers and sellers as a whole, in Istanbul be considered as a subculture; a collectively or is it just as an ordinary market (3) How do the findings - in particular the major themes - of the survey study conducted in Istanbul, correspond to the existing literature on second hand. The major themes identified and elaborated in relation to the existing literature on second hand are: the new vs. the old paradox; second hand as a means of creating social identities; second hand as a design of distinct lifestyles which represents a regression or an "angle of divergence" from the high speed 'lifestyles' of our consumer society; and finally second hand as a collectivity in Bourdieu's terms, rather than a subculture or community.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüzel Sanatlaren_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectAltkültüren_US
dc.subjectSubculturen_US
dc.subjectKimliken_US
dc.subjectIdentityen_US
dc.subjectKültürel tüketimen_US
dc.subjectCultural consumptionen_US
dc.subjectModaen_US
dc.subjectFashionen_US
dc.subjectSosyal kimliken_US
dc.subjectSocial identityen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectTüketim kültürüen_US
dc.subjectConsumption cultureen_US
dc.subjectVintageen_US
dc.subjectVintageen_US
dc.subjectYaşam tarzıen_US
dc.subjectLife styleen_US
dc.subjectİkinci el piyasaen_US
dc.subjectSecond-hard marketen_US
dc.titleThe second hand culture as the manifestation of a life style: Case study in Istanbulen_US
dc.title.alternativeBir hayat tarzı belirlemesinde ikinci el kültürü: İstanbul'da durum çalışmasıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage147en_US
dc.institutionauthorBulut, Leyla-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid421782en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
752.pdf100.99 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

106
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

28
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.