Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/753
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBaşkaya, Fulya Ertem-
dc.contributor.authorÖzgüner, Emin Artun-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:39:14Z-
dc.date.available2023-06-16T12:39:14Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vVNzTGHHhjH-u3WMToxQ-uFcjnvTJwXfIupGePWnPynJOFX4v1RbO8sqjiLe9D3V-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/753-
dc.description.abstractSon zamanlarda sanatta malzeme olarak kâğıt kullanımında kayda değer bir artış gözlenmektedir. Uzak Doğu?da oldukça saygıyla yaklaşılan bir zanaat olan kağıt yapımının yeni bir sanat vasıtası olarak yeniden cazibe kazandığını görmekteyiz. Öyle ki bazı kağıt uygulamaları gerek sanatçı gerekse izleyici açısından, modern sanata ait deneyimin özerkliği fikirlerini çağrıştırmaktadır. Buradan yola çıkarak Clement Greenberg?ün medium specificity ve Norman Bryson?un sanatsal teknikle ilgili argümanlarının ışığında kağıt işlerin, malzemenin sınırlarını ortaya koyarak sanatçının çalışma aşamasını kendi sürecinde açığa çıkardığı öne sürülebilir. Halbuki alışılagelmiş olan klasik Batı resim anlayışında örtücü bir teknik hakimdir ve eser, malzemenin örtülerek silinmesi üzerine kurulur. Buna karşın kağıt işlerde sanatçının zamansallığı, izleyici tarafından her daim okunabilir ve yorumlanabilir kalarak vurgulanan maddesellik ile de duyular hedef alınır. Tez, retrospektif bir bakışla Batı kağıt sanatı ile Uzak Doğu?daki kağıt ritüeli arasındaki paralellikleri araştırırken; görsellik ve maddesellik arasındaki etkileşime değinerek kağıdın şeyliğini çağdaş görsel kültür içinde yeniden konumlandırmayı amaçlamaktadır.en_US
dc.description.abstractThere has lately been a notable increase in the use of paper as artistic medium. The manufacture of paper, a highly respected traditional practice in the Far East, seems to have regained popularity as a new medium for art. Some uses of paper in art recall the modernist stress on the authenticity of experience in terms of both the viewer and the artist. Thus following Clement Greenberg?s stress on medium specificity and Norman Bryson?s arguments on the artistic technique we can argue that when contemporary paper works reveal the limitations specific to its medium, they expose the work process of the artist in its own duration. As opposed to an erasive technique such as in the Western classical pictorial arts which builds the work on the effacement of the medium. On the contrary in paper works the temporality of the artist remains always legible and interpretable for the viewer and the accentuated materiality always addressing her / his senses. The thesis takes a retrospective look on the parallelism between Western paper art and the origins of paper ritual in Far East to further dwell on the interaction between visuality and materiality while aiming to reframe and locate paper?s objecthood within contemporary visual culture.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüzel Sanatlaren_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectKağıten_US
dc.subjectPaperen_US
dc.subjectKağıt yapma tekniğien_US
dc.subjectPaper make techiqueen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectSanat akımlarıen_US
dc.subjectArt trendsen_US
dc.subjectSanatsal malzemeen_US
dc.subjectArtistic materialen_US
dc.subjectSanatsal yaratıcılıken_US
dc.subjectArtistic creativityen_US
dc.titleLocating paper art within the art of todayen_US
dc.title.alternativeGünümüz sanatında kağıt sanatını konumlandırmaken_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.institutionauthorÖzgüner, Emin Artun-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid333341en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
crisitem.author.dept06.05. Visual Communication Design-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
753.pdf6.65 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

130
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

50
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.