Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/758
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDural, Tuğyan-
dc.contributor.authorBüyükkeçeci̇, Elif-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:39:15Z-
dc.date.available2023-06-16T12:39:15Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7lOJX8w_8PRQU1mSHU6-jgQgX6xpKvnrggCrMKPePkkKH2UOET230Pqo25_6OdqT-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/758-
dc.description.abstractTasarım eğitimi, uygulamalı çalışmalara dayanan stüdyo temelli bir öğrenme modelidir. Günümüzde yaygın olarak benimsenmiş Bauhaus modeli, öğretme metodu ve içeriği bakımından geçtiğimiz yüzyıla dayanmaktadır. Diğer yandan, geçen yüzyıl içinde öğrenci profilinde büyük farklar oluşmuştur. Bu değişim, büyük ölçüde, dijital çağda teknolojinin geniş alanlarda kullanımına dayandırılır. Bu araştırmanın amacı, günümüz öğrencilerinin tasarım eğitiminin başında stüdyo temelli eğitim modeline nasıl cevap verdiğini ortaya koymaktır. Bu çalışma kapsamında, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sanat ve Tasarım Stüdyosu öğrencileri ile bir anket çalışması yürütülmüştür. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin teknoloji ile etkileşimleri ve Sanat ve Tasarım Stüdyosu'ndaki davranışları arasında birtakım sebep-sonuç ilişkileri tanımlanmıştır. Bunun yanında, öğrencilerin eğitim geçmişleri ile bu stüdyoya ilişkin birtakım düşüncelerin arasındaki ilişkiler ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractDesign education briefly refers to a studio-based learning model based on hands-on projects. Despite being widely accepted today, both the method of design teaching and the content in the Bauhaus model can be traced back to the previous century. However, there are significant differences between the students in our time and the students of the previous century. This change is attributed to extensive use of technology in the digital age to a large extent. This research aims at exposing how today's students respond to the method of studio-based education model at the beginning of design education. This is a case study which focuses on the current situation in Art and Design studio at İzmir University of Economics (IUE), Turkey. Within the scope of this study, a questionnaire was conducted with 213 freshman design students in IUE. The research identified a number of cause and effect relationships between students' high interaction with technology and their habits in Art and Design Studio and also found out that there is a link between students' educational background and some of their estimations related to Art and Design Studio.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlaren_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEğitim yöntemlerien_US
dc.subjectEducation methodsen_US
dc.subjectKuşaklaren_US
dc.subjectGenerationsen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectTasarım eğitimien_US
dc.subjectDesign educationen_US
dc.subjectTasarım stüdyosuen_US
dc.subjectDesign studiosen_US
dc.subjectZ kuşağıen_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.subjectÜniversiteleren_US
dc.subjectUniversitiesen_US
dc.subjectİzmiren_US
dc.subjectIzmiren_US
dc.titleGeneration Z in beginning design studio: A case study in Art and Design Studio at Izmir University of Economicsen_US
dc.title.alternativeBirinci sınıf tasarım stüdyosunda Z kuşağı: İzmir Ekonomi Üniversitesi Sanat ve Tasarım Stüdyosu'nda bir örnek çalışmaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.institutionauthorBüyükkeçeci, Elif-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid477039en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept06.04. Interior Architecture and Environmental Design-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
758.pdf2.57 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

228
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

56
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.