Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/86
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVarinlioğlu, Güzden-
dc.contributor.authorÖzkan, Betül-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:27:38Z-
dc.date.available2023-06-16T12:27:38Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RrI-Krk3A-RkF4YfHofuk-HlKTfyCXh6ZF7VvQQP5dUdw7XzBj2xyLLlWvOImyUu-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/86-
dc.description.abstractMimarlık eğitimi, teknolojinin gelişimi ile bir değişim göstermektedir. Günümüzde, donanım ve yazılımın artan kullanımı, yeni karmaşık tasarım olanaklarının ortaya çıkmasına yol açmıştır. Geleneksel tasarım sürecinde bir araç olarak görülen ekipmanlar, dijital bir tasarım ortamıyla karşı karşıya gelmiştir. Mimarlık eğitiminin ilk adımı olarak Temel Tasarım eğitimi de tasarım ve temsil teknolojilerinin tanıtıldığı ilk aşamadır. Bununla birlikte, mimari temsil araçları olarak, yine de geleneksel yöntemler kullanılmaktadır. Mimari temsil bağlamında Temel Tasarım eğitimindeki teknoloji tam olarak formüle edilmemiştir. Son teknolojik gelişmelerle uygulanan temsil teknikleri, algılama yeteneklerinin hız ve kalitesini artırmak için bir fırsat sağlamaktadır. Tez kapsamında, Sanal Gerçeklik, Temel Tasarım eğitiminde alışılagelmiş mimari temsil araçlarına alternatif bir yaklaşım olarak analiz edilmektedir. Sanal Gerçeklik teknolojisinin bir temsil aracı olarak Temel Tasarım eğitimi ile bütünleştirilmesi araştırılmış ve bu teknolojinin Temel Tasarım eğitimine katkıları incelenmiştir. Sanal Gerçeklik teknolojisi kullanılarak, öğrencilerin tasarımı algılama yetilerini temsil yöntemleriyle test etmeyi ve açıklamayı amaçlayan deneysel araştırma metodu uygulanmıştır. Deney, mimari temsilde Sanal Gerçeklik teknolojisinin katkısını ölçmek için bir anket ile sonuçlandırılmıştır. Sürükleyici bir teknoloji olarak, Sanal Gerçeklik, temsil aracı olarak hem geleneksel hem de dijital tasarımların temsilinde konvansiyonel yöntemlere oranla daha fazla avantaj sağlamaktadır. Elde edilen sonuçlar, Sanal Gerçeklik teknolojisinin temel tasarım öğrencilerinin mimari tasarımı anlamalarına, detayları keşfetmelerine ve tasarımı gerçekçi bir biçimde deneyimlemelerine önemli ölçüde yardımcı olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractArchitectural education is going through a change with the developments of technology. Today, the increasing use of hardware and software has led to the emergence of new complex design possibilities. The equipment that is seen as a tool in the traditional designing process is now confronted with a digital design environment. Basic Design education as the first step of in architectural education is also first the first stage where technology in designing and representation is introduced. However, as representation tools, still, traditional methods are used. The technology in architectural representation into Basic Design education is not fully formulated. Representation techniques by recent technologies provide an opportunity to increase the speed and quality of perception capabilities. In the study, Virtual Reality is analysed as an alternative approach to traditional architectural representation tools in Basic Design education. The integration of Virtual Reality into Basic Design education as a representation tool is investigated and the contributions of this technology as a means of representation explored. An experimental research is designed using Virtual Reality technology that aims to test and disclose students' perceptions of design through the representation methods. The experiment is concluded with a questionnaire in order to measure the level of Virtual Reality contribution to representation. As an immersive technology, Virtual Reality as a representational tool offers more opportunities to represent both traditional and digital designs. The results show that VR significantly helps basic design students to understand architectural design, to discover the details and to explore the projects on a real scale and realistic representation.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleThe integration of virtual reality into basic design education as a representation toolen_US
dc.title.alternativeSanal gerçekliğin bir temsil aracı olarak temel tasarım eğıtimi ile bütünleştirilmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mimarlık Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.institutionauthorÖzkan, Betül-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid483963en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
86.pdf8.44 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

110
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

20
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.