Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/118
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOğuz, Kaya-
dc.contributor.authorMuratoğlu, Muhammed Kasım-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:27:44Z-
dc.date.available2023-06-16T12:27:44Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-W2sY1tRu9g9kP_T8w8v-c_-7DFteYmHHEn2bjBU6lf3-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/118-
dc.description.abstractSon yıllarda özellikle yazılım ve bilgisayar mühendisliğinde takım çalışması önemli hale geldi. Bedavacı öğrenciler, değerlendirmedeki yetersizlikler, projenin verimsiz takibi ve takım çalışmalarına ait çıktıların eniyilenmesi konusunda çeşitli endişeler dile getirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, proje takım çalışmalarındaki bireysel katkıların adil şekilde değerlendirilmesi, öğrenciler arasında eşdeğer katkıların sağlanması ve değerlendirmenin doğruluğunun artırılması için bir yöntem geliştirmektir. Bunun için, Görev Puan Sistemi (GPS) bir değerlendirme yöntemi olarak önerilmiştir. GPS İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde uygulanmış ve performansı anketlerle değerlendirilmiştir. Sonuçlara göre, genel ders performansı artmış, proje aşamalarının uygulanması kolaylaşmış, bireysel katkılar konusunda farkındalık artmış olup ekip çalışmaları daha iyi organize edilmiştir. Sonuç olarak, bu çalışmanın, takım projelerinin değerlendirmesinde adalet ve kolaylaştırma açısından katkı sağlaması beklenmektedir.en_US
dc.description.abstractIn recent years, teamwork has become quite important especially in software and computer engineering. Several concerns are raised on the optimization of the outputs of teamwork studies such as freeloaders, grading deficiencies, inefficient monitoring, and alike. The main objective of this study is to develop a method for fair and equitable assessment of individual contributions in teamwork projects, increasing the accuracy for overall team performance and assuring equivalent participation. Accordingly, this study proposes the Task Point System (TPS) as such an assessment method. TPS has been used in courses in Izmir University of Economics and its performance is evaluated by questionnaires. The results show that overall course performance is increased, project phases were simplified, the awareness on individual contributions is increased and team works are better organized. Consequently, this study is expected to contribute the teamwork projects for simplification and fairness.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrolen_US
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleAssessment of team and individual contribution in computer and software engineering educationen_US
dc.title.alternativeBilgisayar ve yazılım mühendisliği eğitiminde takımın ve bireysel katkının değerlendirilmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage101en_US
dc.institutionauthorMuratoğlu, Muhammed Kasım-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid668252en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
199-10478626.pdf2.16 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

84
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

48
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.