Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/118
Title: | Assessment of team and individual contribution in computer and software engineering education | Other Titles: | Bilgisayar ve yazılım mühendisliği eğitiminde takımın ve bireysel katkının değerlendirilmesi | Authors: | Muratoğlu, Muhammed Kasım | Advisors: | Oğuz, Kaya | Keywords: | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol Computer Engineering and Computer Science and Control |
Publisher: | İzmir Ekonomi Üniversitesi | Abstract: | Son yıllarda özellikle yazılım ve bilgisayar mühendisliğinde takım çalışması önemli hale geldi. Bedavacı öğrenciler, değerlendirmedeki yetersizlikler, projenin verimsiz takibi ve takım çalışmalarına ait çıktıların eniyilenmesi konusunda çeşitli endişeler dile getirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, proje takım çalışmalarındaki bireysel katkıların adil şekilde değerlendirilmesi, öğrenciler arasında eşdeğer katkıların sağlanması ve değerlendirmenin doğruluğunun artırılması için bir yöntem geliştirmektir. Bunun için, Görev Puan Sistemi (GPS) bir değerlendirme yöntemi olarak önerilmiştir. GPS İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde uygulanmış ve performansı anketlerle değerlendirilmiştir. Sonuçlara göre, genel ders performansı artmış, proje aşamalarının uygulanması kolaylaşmış, bireysel katkılar konusunda farkındalık artmış olup ekip çalışmaları daha iyi organize edilmiştir. Sonuç olarak, bu çalışmanın, takım projelerinin değerlendirmesinde adalet ve kolaylaştırma açısından katkı sağlaması beklenmektedir. In recent years, teamwork has become quite important especially in software and computer engineering. Several concerns are raised on the optimization of the outputs of teamwork studies such as freeloaders, grading deficiencies, inefficient monitoring, and alike. The main objective of this study is to develop a method for fair and equitable assessment of individual contributions in teamwork projects, increasing the accuracy for overall team performance and assuring equivalent participation. Accordingly, this study proposes the Task Point System (TPS) as such an assessment method. TPS has been used in courses in Izmir University of Economics and its performance is evaluated by questionnaires. The results show that overall course performance is increased, project phases were simplified, the awareness on individual contributions is increased and team works are better organized. Consequently, this study is expected to contribute the teamwork projects for simplification and fairness. |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-W2sY1tRu9g9kP_T8w8v-c_-7DFteYmHHEn2bjBU6lf3 https://hdl.handle.net/20.500.14365/118 |
Appears in Collections: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
199-10478626.pdf | 2.16 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
84
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
48
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.