Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/181
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorReşat, Hamdi Giray-
dc.contributor.authorEmre, Beyza-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:27:59Z-
dc.date.available2023-06-16T12:27:59Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LWfbnqsZTmWlnNDZAFHhecuoxzBUxKd0HeQvN6Hbl5So-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/181-
dc.description.abstractGünümüz taşımacılık operasyonlarında tek modlu taşımacılık yaygın olarak kullanılmasına rağmen taşımanın toplam maliyetini ve süresini azaltma olanağı sunması, aynı zamanda operasyonlar sırasında karşılaşılan risklere karşı esneklik sağlaması sebepleriyle çok modlu taşımacılığa yönelim artmaktadır. Farklı risk faktörleri altında taşımacılık firmalarının uğrayacakları etkileri azaltmak ve hangi risk faktörlerinin firma faaliyetleri üzerinde daha büyük etkiye sahip olduğunu saptayabilmek planlama faaliyetleri açısından oldukça önemli konumdadır. Bu çalışma kapsamında oluşturulan melez çözüm yaklaşımı çok amaçlı matematiksel model kullanılarak toplam taşımacılık zamanını, maliyetini ve karbon ayak izini minimize etmeyi amaçlarken, eş zamanlı olarak önceden tanımlanmış çok modlu taşımacılık faaliyetlerinde ortaya çıkan 7 adet risk faktörünü göz önüne alarak toplam risk etkisini minimize etmeye çalışmaktadır. Geliştirilen çok-amaçlı doğrusal karma tamsayı optimizasyon modeli epsilon-kısıt yöntemi ile çözülerek gerçek hayat veri seti ile test edilmiştir. Pareto-sonuç seti karar vericiler ile paylaşılmış ve karar vericilerin sürdürülebilir çok modlu taşımacılık faaliyetleri için alternatif risk faktörleri altında çok modlu taşımacılık faaliyetlerini planlaması ve geliştirmesi sağlanmıştır. Ayrıca, elde edilen farklı risk faktörleri altında elde edilen Pareto çözüm setleri (maliyet, zaman ve karbon ayak izi) t-dağıtılmış Stokastik Komşu Gömme (t-SNE) yöntemi kullanılarak boyut azaltımı yapıldıktan sonra makine öğrenimi sayesinde k-ortalama algoritması ile sektör kullanıcıları için alternatif risk kümeleri paylaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractAlthough unimodal transportation is widely used in today's transportation operations, tendency to multimodal transportation is increasing because it offers the opportunity to reduce the total cost and time of transportation and at the same time provides resilience against the risks encountered during operations. Reducing the effects that transportation companies can face under different risk factors and determining which risk factors have a greater impact on company activities takes an important place in terms of planning activities. The hybrid solution approach created within the scope of this study aims to minimize the total transportation time, cost, and carbon footprint by using a multi-objective mathematical model, while simultaneously trying to minimize the total risk impact by taking into account the 7 predefined risk factors that can occur in multi-modal transportation activities. Developed multi-objective linear mixed integer optimization model is solved by using epsilon-constraint method and tested with real life data set. Pareto-solution sets are shared with decision makers and decision makers have been enabled to plan and develop multimodal transportation activities under alternative risk factors for sustainable multimodal transportation activities. In addition, after performing size reduction to the obtained Pareto solution sets (cost, time, and carbon footprint) under obtained different risk factors, with the t-distributed Stochastic Neighbor Embedding (t-SNE) method, k-means algorithm is performed through machine learning and then alternative risk clusters are shared for users in sector.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğien_US
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectMultimodal taşımacılıken_US
dc.subjectMultimodal transporten_US
dc.titleA hybrid multi-objective system optimization approach for risk and resilient management in multimodal transportation modelsen_US
dc.title.alternativeÇok modlu taşımacılık modellerinde risk ve dayanıklılık yönetimi için çok amaçlı hibrit bir sistem optimizasyonu yaklaşımıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.institutionauthorEmre, Ayten Beyza-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid684921en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
crisitem.author.dept05.09. Industrial Engineering-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
181.pdf1.81 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

146
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

38
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.