Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/200
Title: Dialogic communication presence of websites and social media accounts of private hospitals in İzmir: A descriptive research
Other Titles: İzmir'deki özel hastane websiteleri ve sosyal medya hesaplarının diyalojik iletişim görünümü: Betimleyici bir araştırma
Authors: Servisoğlu, Tuğçe Nomanoğlu
Advisors: Türkel, Selin
Keywords: online sağlık iletişimi
diyalojik iletişim
Website
sosyal medya
hastane
İzmir.
online health communication
dialogic communication
website
social media
hospital
Izmir.
Halkla İlişkiler
Public Relations
Diyalojik iletişim
Dialogic communication
Hastaneler-özel
Hospitals-private
Sağlık iletişimi
Health communication
Sosyal medya
Social media
Web siteleri
Web sites
İzmir
Izmir
Publisher: İzmir Ekonomi Üniversitesi
Abstract: Bu çalışmanın amacı İzmir'de bulunan özel hastanelerin çevrimiçi sağlık iletişimi araçları olan websiteleri ve sosyal medya hesaplarının diyalojik iletişim teorisi çerçevesinde araştırılmasıdır. Diyalojik iletişim teorisi, kurumlar ve hedef kitleleri arasında iki yönlü, simetrik bir iletişim ile etkileşim içerisinde diyalog temelli bir ilişki kurulabilmesi fikriyle şekillenmektedir. Araştırmada, hastane web sitelerinin ve sosyal medya hesaplarının özelliklerinin içerik analizi yöntemiyle diyalojik iletişim kapasiteleriölçülmüştür(TaylorveKent,1998). Buçalışmadakapsamında,İzmir'de bulunan, Sağlık Bakanlığı'na kayıtlı ve genel tedavi sunan 20 özel hastanenin websiteleri ve Facebook, Twitter, İnstagram sosyal medya hesapları araştırma birimi olarak belirlenmiştir. Diyalojik iletişim teorisi çerçevesinde her bir iletişim aracının önceki araştırmamalardan örneklendirilmiş ölçeklerle içerik analizi yapılmış ve sonuçları bakımından hastanelerin iletişim kanallarının diyalojik iletişim kapasiteleri ve görünümleri değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, hastanelerin halka ilişkiler faaliyetleri bağlamında kurum ve kurumun iletişimde olduğu kitlelerle çevrimiçi sağlık iletişiminin diyalojik olup olmadığı incelenmiştir. Hastanelerin web sitelerini ve sosyal medya hesaplarını diyalojik olarak kullanmadıklarını, bunun yerine bilgi sağlama ve tanıtım faaliyetleri için kullandıkları saptanmıştır. Hastane web sitelerindeki etkileşimsel araçlar diyalog temelli bir ilişki kurmak yerine hastane tanıtımı, doktorlar ve servisler hakkında bilgi paylaşımı, duyurum, çevrimiçi sandevu ve sonuç alma ve hastalıklar hakkında bilgilendirme gibi işlemler için kullanılmaktadır. Bulguların analizleri değerlendirilmiş ve online araçlar aracılığıyla diyalojik bir iletişim kurulabilmesi için araştırma önerileri örneklerle birlikte paylaşılmıştır. Dijital iletişimin hızlı değişmesi, araçların dönüşmesi ve / veya kurumların çevrimiçi hesaplarının kullanım durumlarını değiştirmesi verilerin sınırlı bir zaman için geçerli olduğunu göstermesi açısından geçerlilik ölçütü araştırma sınırlılıkları içerisinde yer almaktadır.
The purpose of this study is researching the dialogic communication presence of online health communication channels of private-owned general hospitals in Izmir, Turkey depends upon the previous literature. Dialogic communication theory is based upon the opinion of possibility of relational interaction establishment between organizations and their publics within the two-way symmetrical communication. The research is applied with the evaluation of dialogic communication capacities of qualifications on organizational websites and social media accounts according to the dialogic principles (Taylor and Kent, 1998). Transition from Web 1.0 to Web 2.0 enabled the dialogic communication searches for social media (Kent and Li, 2020; Taylor and Kent, 2014). In this research, the research unit has been defined as the websites and social media accounts -Facebook, Twitter, and Instagram- of 20 private- owned general hospitals in İzmir. As a result, websites and social media accounts are found that they are not used dialogically by the hospitals, instead those online tools are used for providing health information to publics and for organizational promotion without feedback loop. The interactive contents on websites as such making an appointment and retrieving test results are facilitated for the digitalization of the processes rather than dialogue. The suggestions and recommendation for future researches are explained after findings are discussed. Because of the rapid changes on technologies and tools and the arbitrary nature of reversibility of contents brought some restrictions. This research study is restricted in terms of validity and accuracy depending upon the temporariness of online data provided by the online tools.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QopRWxZLgHu8AleC4NsYjPfQo9561C5o5Fb1Z-FoXU7N
https://hdl.handle.net/20.500.14365/200
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
200.pdf3.37 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

166
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

142
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.