Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/209
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUzunoğlu, Ebru-
dc.contributor.authorTaştan, İrem-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:28:08Z-
dc.date.available2023-06-16T12:28:08Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkiYYze0vYsPyPIHzOhfE5YSWUpubj6N0TfuvNPFjE-6V-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/209-
dc.description.abstractBu araştırma, Urla'da filizlenen fine-dining markalarının bölgede süregelen değişim sürecinde oynadığı rolü araştırmaktadır. Urla'da yapılan saha çalışması ve uygulama kuramı (practice theory) doğrultusunda sosyal medya üzerinden toplanan verilere dayalı olarak, bu çalışmada, birden fazla markanın markalaşma etkinlikleri bu markaların bölgedeki değişim sürecindeki aracılıkları açısından analiz edilmiştir. Veriler, görsel araçlar kullanılarak odaklanmış etnografi, netnografik gözlem ve katılımcı gözlem yollarıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler, belirlenen markaların ilişkide bulunduğu heterojen dinamiklere vurgu yapılarak, öbekleşme kuramına (assemblage theory) dayanan özgün bir yaklaşım ile değerlendirilmiştir. Bulgular, özellikle markalaşma çabalarının yerel bir alanın yeniden konumlandırılmasını nasıl etkilediğine dair yeni görüşler ortaya koyarken, genel olarak mutenalaşmanın (gentrification) ortaya çıkışındaki çetrefilli nedenselliğe de eğilmektedir. Bağımsız bileşenlerin doğrudan veya dolaylı olarak gelişen birbirine bağımlı etkisini vurgulayan bu araştırma, kendi-kendini organize eden mutenalaşmaya dair veriye dayalı bir kuram sunarak mutenalaşma üzerine köksap çalışmaları (rhizomatic studies) için yeni teorik açılımlar sağlamayı hedeflemektedir.en_US
dc.description.abstractThis research aims to investigate the role that newly flourishing gastronomical brands of fine-dining scale play in the ongoing transformation process in Urla, a suburban area within the city of Gzmir, located in Turkey. The diverse communication activities of multiple brands were analyzed considering brands as agents affecting change, based on the fieldwork that conducted in Urla and the netnographic data that retrieved in line with practice theory. Data was collected by the means of focused ethnography, netnographic observation, and participatory observation, through utilizing visual methods. Followingly, data was analyzed using a novel approach based on assemblage theory, with an emphasis on the heterogeneous dynamics that the brands and agents of the area are in a relationship with. Findings on how the branding efforts affect the repositioning of a local area, in particular, enabled a discussion of a new perspective on the changing agencement in the complex emergence of gentrification. Highlighting the interdependent influence of independent agents, this study aims to open up new paths for rhizomatic studies of gentrification by offering a theoretical approach of self-organizing gentrificationen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectDeneyimsel turizmen_US
dc.subjectExperiential tourismen_US
dc.subjectKültürel turizmen_US
dc.subjectCultural tourismen_US
dc.subjectMarka konumlandırmaen_US
dc.subjectBrand positioningen_US
dc.subjectMutfak turizmien_US
dc.subjectCulinary tourismen_US
dc.subjectYöresel mutfaken_US
dc.subjectLocal cuisineen_US
dc.titleSelf-organization theory of gentrification: Exploring individual branding practices in the emergence of Gastro-Urlaen_US
dc.title.alternativeKendi kendine örgütlenen mutenalaşma kuramı: Bağımsız markalaşmaların Gastro-Urla'nın ortaya çıkışında incelenmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage243en_US
dc.institutionauthorTaştan, İrem-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid736914en_US
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1en-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
209.pdf4.43 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

110
checked on Oct 7, 2024

Download(s)

48
checked on Oct 7, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.