Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/217
Title: Digitalization and consumer activism: Underlying motives and feelings of consumers and implications for brands [Master Thesis]
Other Titles: Dijitalleşme ve tüketici aktivizmi: Tüketicilerin motivasyonları ve duyguları ve markalar için sonuçları [Master Thesis]
Authors: Dilek, Pınar Özkılıç
Advisors: Ertekin, Zeynep Özdamar
Keywords: Tüketici Aktivizmi
Marka Aktivizmi
Tüketici Motivasyonu
Dijitalleşme
Consumer Activism
Brand Activism
Consumer Motivation
Digitalization
Reklamcılık
Advertising
İşletme
Business Administration
Aktivizm
Activism
Marka
Brand
Motivasyon
Motivation
Sayısallaştırma
Digitization
Tüketici aktivizmi
Consumer activism
Tüketiciler
Consumers
Tüketim duyguları
Consumption emotions
Çevrimiçi tüketici yorumları
Online consumer reviews
Publisher: İzmir Ekonomi Üniversitesi
Abstract: Bu çalışma, tüketicilerin çevrimiçi aktivizme katılma motivasyonları ve duyguları hakkında içgörü elde etmeyi ve markalar tarafından uygulanan dijital aktivizm kampanyalarının tüketiciler üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, tüketicilerin dijital aktivizme nasıl katıldıklarını, aktivist eylemlere katılma motivasyonlarını ve duygularını, markaların başlattığı aktivist hareketleri ve uygulamaları nasıl algıladıklarını yanıtlamayı hedefler. Tüketicilerin duygu ve motivasyonlarını daha iyi anlamak için nitel araştırma yöntemi uygulanmış ve 17 yarı yapılandırılmış derinlemesine mülakat yapılmıştır. Görüşmeler sırasında projektif teknikler kullanılmış ve katılımcılara, markaların aktivist kampanya örnekleri gösterilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, tüketicilerin dijital aktivizme katılma motivasyonları, sosyal sorunlara karşı hissettikleri sorumluluk ve görev bilinci, güncel kalma arzusu ve eğlence kategorileri altında gruplanır. Dijital aktivizme katılırken tüketicilerin hissettikleri duygular, tatmin, korku, endişe ve umuttur. Araştırma ayrıca, tüketicilerin aktivist kampanyaları başarılı bulması için markaların dikkat etmesi gereken kriterler konusunda ışık tutar. Global kampanyaları farklı ülkelerde uyarlarken markaların dil engeline dikkat etmesi gerekir. Markaların siyasi ve toplumsal baskılardan arınarak bir konuyu desteklemesi tüketiciler tarafından daha samimi ve inandırıcı bulunmaktadır. Markanın toplumda değer gören bir konu hakkında sessiz kalması durumunda tüketiciler tarafından linç edilmemesi için o konuya neden destek vermediğini tüketiciye açıklaması gerekmektedir. Toplumsal veya hassas sorunlar kampanya konusu olacaksa, eğlence odaklı bir yaklaşım tercih edilmemelidir.
This study aims to gain an understanding of the motivations and feelings of consumers when participating in online activism and to examine the effects of digital activism campaigns implemented by brands. In this regard, the research seeks to answer how consumers are participating in digital activism and their motivations in participating in digital activist movements; the feelings of consumers with regards to digital activism and consumer engagement; and how consumers perceive activist movements and practices initiated by brands. To gain a deeper understanding of the consumers' feelings and motivations, a qualitative approach is carried out and 17 semi-structured in-depth interviews were conducted. Projective techniques were used during the interviews and examples of activist campaigns of brands were shown to the participants, which enabled to gain a deeper insight of the consumer. According to the findings, the motivations of the consumers are sense of responsibility and duty they feel towards social problems, the desire to stay up-to-date and entertainment. The feelings associated with digital activism are gratification, fear, feeling of concern and hope. The findings have further implications and suggestions for brands to have effective activist campaigns such as: paying attention to language barrier when adapting global campaigns in different countries; defending the cause they believe in despite political and social pressures; explaining the reasoning when they do not support a social cause, not to be lynched by consumers; and not choosing an entertainment-oriented approach when addressing social and sensitive issues.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-e1q4Ca6QOn9nzH3wBljdpMzZ3pL-_-ln89OKwpHuJ9a
https://hdl.handle.net/20.500.14365/217
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
217.pdf2.1 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

234
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

94
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.