Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/396
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDemir, Muhittin Hakan-
dc.contributor.authorDinçer, Ege Ali-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:31Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:31Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCM-u8bzeQX4zWX2tkJnkyn9t6JpK2FY4Vsq_KzY92Qw1-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/396-
dc.description.abstractKarayolu taşımacılığı, dünya çapında CO2 emisyonunun %22'sine ve toplam yakıt tüketiminin %20'sine sahiptir. Ağır ve orta vasıta taşıtlar, toplam araç popülasyonunda küçük bir paya sahipken, araç başına enerji tüketimi ve hava kirliliğinde en büyük paya sahiptir. Elektrikli kamyonların popülaritesi, güncel çevre sorunları ve enerji güvenliği nedeniyle artmıştı. Kanada, İsviçre, Çin gibi ülkeler elektrikli kamyon geliştirmeleri için teşvikler getirdi. Çevresel kaygılarla birlikte elektrikli kamyon üretimi de arttı. Tesla, Volvo, Renault Trucks gibi şirketler elektrikli kamyonlarını piyasaya sundular ve şimdiden Pepsi CO., UPS vb. şirketlerle bir anlaşma imzaladılar. Ancak, elektrikli kamyon geliştirmenin önünde hala engeller var. Başlıca engel, ülkelerin ağırlıklı olarak şarj teknolojileri konusundaki altyapısıdır. Elektrikli kamyonlar, yakıt tüketimi ve sera gazı tasarrufu açısından büyük bir potansiyele sahip olmasına rağmen, mevcut akü teknolojileri nedeniyle kısa mesafeli menzilleri nedeniyle tüm sektörler için verimli olamamaktadır. Ülkelerin madencilik, inşaat sektörlerine bağımlılığı nedeniyle Türkiye elektrikli kamyonları benimseme konusunda büyük bir potansiyele sahip. Ayrıca, Türkiye'nin %41,3'lük ihracatı, emisyonlar gibi çevre sorunlarının ciddiye alındığı Avrupa'yadır. Bu nedenle ağır hizmet kamyonları büyük talep görmektedir. Ancak Türkiye, elektrikli mobilite altyapısı konusunda çok erken aşamadadır. Bu çalışmanın amacı, lojistik firmaları ve kamyon üreticilerinin bakış açısıyla elektrikli kamyon ve şarj altyapısı açısından Türkiye'nin potansiyelini analiz etmektir.en_US
dc.description.abstractRoad transportation has 22% of the CO2 emission and 20% of total fuel consumption worldwide. Heavy and medium duty trucks have a small share on the vehicle population, yet they have the biggest share on energy consumption and air pollution per vehicle. The popularity of electric trucks had increased because of the latest environmental issues and fuel dependency on external sources. Countries like Canada, Switzerland, China introduced incentives for the electric truck developments. The production of electric trucks also increased with the environmental concerns. Companies like Tesla, Volvo, Renault Trucks introduced their electric trucks to the market and already signed a deal with companies like Pepsi CO., UPS, etc. However, there are still barriers for electric truck development. The main barrier is the infrastructure of the countries, mainly on charging technologies. Despite having a great potential in terms of fuel consumption and GHG savings, electric trucks are not efficient for all the sectors for their small distance range and because of the current battery technologies. Turkey has a great potential on adopting electric trucks because of the countries dependence on mining and construction industries. Therefore, medium and heavy-duty trucks have great demand. In addition, Turkey's 41,3% of export is to Europe where environmental issues as emissions are being taking seriously. However, Turkey is at the very early stage on electric mobility infrastructure. The aim of this paper is to analyse the potential of Turkey in terms of electric trucks and charging infrastructure on logistics companies and truck manufacturers' perspective.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEnerjien_US
dc.subjectEnergyen_US
dc.titlePotential of battery electric trucks on logistics and manufacturing side in Turkeyen_US
dc.title.alternativeElektrikli araçların Türkiye'deki lojistik ve üretici firmalar tarafından potansiyelien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sürdürülebilir Enerji Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage93en_US
dc.institutionauthorDinçer, Ege Ali-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid744820en_US
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
2987.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

194
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

78
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.