Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/396
Title: | Potential of battery electric trucks on logistics and manufacturing side in Turkey | Other Titles: | Elektrikli araçların Türkiye'deki lojistik ve üretici firmalar tarafından potansiyeli | Authors: | Dinçer, Ege Ali | Advisors: | Demir, Muhittin Hakan | Keywords: | Enerji Energy |
Publisher: | İzmir Ekonomi Üniversitesi | Abstract: | Karayolu taşımacılığı, dünya çapında CO2 emisyonunun %22'sine ve toplam yakıt tüketiminin %20'sine sahiptir. Ağır ve orta vasıta taşıtlar, toplam araç popülasyonunda küçük bir paya sahipken, araç başına enerji tüketimi ve hava kirliliğinde en büyük paya sahiptir. Elektrikli kamyonların popülaritesi, güncel çevre sorunları ve enerji güvenliği nedeniyle artmıştı. Kanada, İsviçre, Çin gibi ülkeler elektrikli kamyon geliştirmeleri için teşvikler getirdi. Çevresel kaygılarla birlikte elektrikli kamyon üretimi de arttı. Tesla, Volvo, Renault Trucks gibi şirketler elektrikli kamyonlarını piyasaya sundular ve şimdiden Pepsi CO., UPS vb. şirketlerle bir anlaşma imzaladılar. Ancak, elektrikli kamyon geliştirmenin önünde hala engeller var. Başlıca engel, ülkelerin ağırlıklı olarak şarj teknolojileri konusundaki altyapısıdır. Elektrikli kamyonlar, yakıt tüketimi ve sera gazı tasarrufu açısından büyük bir potansiyele sahip olmasına rağmen, mevcut akü teknolojileri nedeniyle kısa mesafeli menzilleri nedeniyle tüm sektörler için verimli olamamaktadır. Ülkelerin madencilik, inşaat sektörlerine bağımlılığı nedeniyle Türkiye elektrikli kamyonları benimseme konusunda büyük bir potansiyele sahip. Ayrıca, Türkiye'nin %41,3'lük ihracatı, emisyonlar gibi çevre sorunlarının ciddiye alındığı Avrupa'yadır. Bu nedenle ağır hizmet kamyonları büyük talep görmektedir. Ancak Türkiye, elektrikli mobilite altyapısı konusunda çok erken aşamadadır. Bu çalışmanın amacı, lojistik firmaları ve kamyon üreticilerinin bakış açısıyla elektrikli kamyon ve şarj altyapısı açısından Türkiye'nin potansiyelini analiz etmektir. Road transportation has 22% of the CO2 emission and 20% of total fuel consumption worldwide. Heavy and medium duty trucks have a small share on the vehicle population, yet they have the biggest share on energy consumption and air pollution per vehicle. The popularity of electric trucks had increased because of the latest environmental issues and fuel dependency on external sources. Countries like Canada, Switzerland, China introduced incentives for the electric truck developments. The production of electric trucks also increased with the environmental concerns. Companies like Tesla, Volvo, Renault Trucks introduced their electric trucks to the market and already signed a deal with companies like Pepsi CO., UPS, etc. However, there are still barriers for electric truck development. The main barrier is the infrastructure of the countries, mainly on charging technologies. Despite having a great potential in terms of fuel consumption and GHG savings, electric trucks are not efficient for all the sectors for their small distance range and because of the current battery technologies. Turkey has a great potential on adopting electric trucks because of the countries dependence on mining and construction industries. Therefore, medium and heavy-duty trucks have great demand. In addition, Turkey's 41,3% of export is to Europe where environmental issues as emissions are being taking seriously. However, Turkey is at the very early stage on electric mobility infrastructure. The aim of this paper is to analyse the potential of Turkey in terms of electric trucks and charging infrastructure on logistics companies and truck manufacturers' perspective. |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCM-u8bzeQX4zWX2tkJnkyn9t6JpK2FY4Vsq_KzY92Qw1 https://hdl.handle.net/20.500.14365/396 |
Appears in Collections: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Page view(s)
194
checked on Nov 25, 2024
Download(s)
78
checked on Nov 25, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.