Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/406
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKılıç, Didem Kan-
dc.contributor.authorÇelen, Melis-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:33Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:33Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYbXxy8Kac8AqrVoZXLbv-NASvp_sP42PbBAv3hgfl8Om-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/406-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, çocukların yaratıcı yeteneklerini ve bir tasarım süreci üzerindeki olası avantajlı etkilerini ortaya koymaktır. Bu çalışma, anaokulu öğrencilerinin bir sınıf ortamından isteklerini çizim etkinliği aracılığıyla sorarak onların tasarım sürecine dahil edilmesini ve bir anket aracılığıyla sınıf ortamından memnuniyetlerini incelemektedir. Çizimleri dört yaratıcılık özelliği altında incelenirken, memnuniyet düzeyleri bölgesellik, mahremiyet ve kalabalık yönleriyle incelendi. Balçova Selçuk Yaşar Kreş ve Anaokulu örnek olay olarak seçilmiştir. Yaratıcılık özelliklerinin sonuçları, onların sanatsal gelişim aşamaları göz önünde bulundurularak, bu anaokulu çocuklarının bir tasarım sürecine dahil edildiklerinde tasarım çıktısını etkileyebilecek yaratıcı yeteneklere sahip olduklarını ve eğer dahil edilirlerse çocuklar için daha fazla fayda sağlayacağını göstermektedir. Anket sonuçları, mahremiyet hakkında daha hoşnutsuz yorumlara ek olarak, bölgesellik ve kalabalık taraflar hakkında daha olumlu düşünceler göstermektedir. Bu yanıtlar, tasarımcıların ve araştırmacıların çocukların daha tatmin edici sınıf ortamı için neye ihtiyaç duyduğunu anlamalarına yardımcı olur. Çocukların sözlü anlatımlarının yanı sıra yaratıcı yetenekleriyle de düşüncelerini yansıtabildikleri düşünülmektedir. Her vatandaşın kendisini etkileyen konularda söz söyleme hakkı olduğundan, çocukların dinlenmesi ve dikkate alınması gerekir. Bu çalışmada, çocukların yaratıcı yetenekleri ve sınıf ortamına ilişkin ifadeleri, bir tasarım sürecine dahil olma yeteneklerini ortaya koymuştur. Bir tasarım sürecine dahil edilmelerinin, çocukların yaratıcılıklarından yararlanarak en çok zaman geçirdikleri yerle ilgili ihtiyaçlarını dile getirmelerinin önünü açacağına inanıyorum. Tasarımcılar onların fikirlerinden faydalanabilir ve ayrıca çocukların tasarım kavramlarını anlamalarına yardımcı olmak ve onlarla daha tatmin edici ortamlar planlamak için birlikte iş birliği yapabilirler.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to demonstrate creative capabilities of children and their possible advantageous effects on a design process. This study examines the inclusion of children in a design process by asking kindergarten students' wishes from a classroom through a drawing activity and their satisfaction with the classroom environment through a questionnaire. Their drawings analyzed under four creativity characteristics whereas their satisfaction levels are inspected within territoriality, privacy, and crowding aspects. Balçova Selçuk Yaşar Nursery and Kindergarten was chosen as a case study. According to results of creativity characteristics, these kindergarten children possess creative abilities which can affect a design output more beneficiary for the children if they are involved in. The questionnaire results demonstrate more positive thoughts about territoriality and crowding sides in addition to more discontented comments about privacy sides of their classroom and these asnwers help designers and researchers to understand what children require for more satisfactory classroom environment. It is believed that, regarding their artistic development stage, children are able to reflect their thoughts through their creative abilities as well as their verbal descriptions. Since each and every citizen has a right to speak about the issues that affect them, children need to be listened and taken into account. In this study, children's creative abilities and statements about their classroom environment demonstrated their capability to be included in a design process. I believe that their inclusion in a design process will pave the way for children to have voice for their needs about the place where they spend most of their time through utilizing from their creativity. Designers can benefit from their ideas and also collaborate together to help children to comprehend design concepts to plan more satisfactory environments with them.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüzel Sanatlaren_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyonen_US
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.subjectKatılımlı tasarımen_US
dc.subjectParticipative designen_US
dc.subjectSanatsal yaratıcılıken_US
dc.subjectArtistic creativityen_US
dc.subjectÇocuk katılımıen_US
dc.subjectChild participationen_US
dc.subjectÇocuk resimlerien_US
dc.subjectChildren's paintingsen_US
dc.subjectÇocuk-okul öncesi =en_US
dc.subjectÖğrenci katılımıen_US
dc.subjectStudent participationen_US
dc.subjectÖğrenci memnuniyetien_US
dc.subjectStudent satisfactionen_US
dc.subjectİç mekan tasarımıen_US
dc.subjectInterior designen_US
dc.titleAn investigation into pre-school children's representations of spaceen_US
dc.title.alternativeOkul öncesi çocukların mekân tasvirleri üzerine bir araştırmaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage120en_US
dc.institutionauthorÇelen, Melis-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid753824en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3085-753824.pdf5.59 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

116
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

38
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.