Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/409
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArda, Zeynep-
dc.contributor.authorÖzler, Hakan-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:34Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:34Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QiX9d63WrNP_eZNwBbASwKsMeEjhkh1zvnFOuuTszcz8-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/409-
dc.description.abstractKonuşan bir makine ile etkileşim yıllar önce bir bilim kurgu öğesiydi. Ancak bu günlerde günlük hayatımızın bir parçası olmaktadır. Ses kontrollü cihazlar onlarca yıldır şirketler ve laboratuvarlar tarafından çalışılmaktaydı; lakin Apple Siri'nin 2011'de piyasaya sürülmesi ve takip eden yıllarda Google Now'un rakip olarak gelmesi ile birlikte yeni bir çağ başlamış oldu. Mobil cihazlarda çalışan bu yazılımlar mobil sanal asistan (MSA) olarak bu araştırmada tanımlanmaktadır. Görsel ve işitsel bildirimler gibi çoklu medya bildirimleri arasında benzerlikler ve farklılıklar, Google Assistant'ın ve Apple Siri'nin kullanıcı ile girdiği etkileşim ve kişiselleştirilmeleri bu araştırmanın odak noktasını oluşturmaktadır. Ek olarak MSA tarafından sağlanan çoklu medya bildirimlerinin etkileşime etkisi, kullanıcının MSAnın sağladığı çoklu medya bildirimlerine karşı algısı ve tepkisi, kullanıcının kişiselleştirme eğilimi ve bunun insan ve MSA etkileşimine etkileri bu araştırmada incelenmektedir. Kişiselleştirme açısından bakıldığında Bu araştırma MSAların kişiselleştirlip kişiselleştirimediklerine eğer ki böyle bir durum oluşuyorsa bu örgüyü de öyküsel bir anlatımla sorgulamaktadır. Ayrıca kullanıcı deneyimini geliştirmede geleceğin getireceği olası fırsatlar da kullanıcı araştırmaları ve teknolojik fırsatlar göz önüne alınarak değerlendirilmiştir. Veriler çevrimiçi mülakatlar ile içerik analizilerden toplanmıştır. Bu araştırmanın sonucu göstermiştir ki, Google Assistant görev odaklı özellikleri ile öne çıkmış, bazı nükteli tavırları ise katılımcılar tarafından belirtilmiştir. Ayrıca görsel bildirimler görsel teyit sağlaması açısından kullanıcıların bazıları tarafından gerekli görülmüştür. Ek olarak Hem Google Assistant'ın hem de Apple Siri'nin kullanıcılar tarafından farklı özelliklerinden dolayı kişiselleştirildikleri gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractInteraction with a machine that has a voice was science fiction decades ago, however, it has become a part of our everyday life these days. Voice-controlled devices have been worked decades. Nevertheless, the new era was started by the launch of Apple Siri in 2011, and it is followed by Google now in the following years. The software that runs on handheld devices is described as Smart Mobile Assistant in this study. The differences and similarities among multimedia notifications, such as visual, and auditory interaction with the users and personification of Google Assistant and Siri, are the main focus of this study. Besides, human-to-smart mobile assistant (SMA) interaction regarding provided multimedia notification by the SMA, perception and reaction of the user to the multimedia notifications of the SMA, personification tendencies of the user and its effects on the human-to-SMA interaction are evaluated in this study. Regarding personification, this study examines whether they are personified or not and what kind of narrative interweave. Moreover, future possibilities for enhancing user experience are discussed based on user research and technological opportunities. Data was collected from online interviews with content analysis. The result of this study shows that Google Assistant becomes prominent with its taskoriented features, and some sarcastic approach was indicated by the interviewed Google Assistant participants. In addition, visual notifications were found essential by some of the interviewed participants for providing visual confirmation. Additionally, it is observed that both Google Assistant and Apple Siri are personified by the users in different aspects.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüzel Sanatlaren_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimlerien_US
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectEtkileşimli medyaen_US
dc.subjectInteractive mediaen_US
dc.subjectGörsel-işitsel medyaen_US
dc.subjectVisual-auditory mediaen_US
dc.subjectMultimedyaen_US
dc.subjectMultimediaen_US
dc.subjectİnsan-bilgisayar etkileşimien_US
dc.subjectHuman-computer interactionen_US
dc.subjectİnteraktif medya tasarımıen_US
dc.subjectInteractive media designen_US
dc.titleEnhancing user experience on smart mobile assistants' multimedia notifications in Apple Siri & Google Assistanten_US
dc.title.alternativeApple Siri ve Google Assistant çoklu medya bildirimlerinde akılı mobil assistan deneyiminin geliştirilmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage69en_US
dc.institutionauthorÖzler, Hakan-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid695095en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3118-695095.pdf1.94 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

234
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

212
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.