Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/416
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Hasırcı, Deniz | - |
dc.contributor.author | İşci, Beril | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-16T12:33:35Z | - |
dc.date.available | 2023-06-16T12:33:35Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5XiSE4yCP_gmnukpMEp65a_Lvt5zPds_MdqtNWNDwNUcIoRO82O3dvig6vamSEce | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/416 | - |
dc.description.abstract | Çocuklar serbest zamanlarının çoğunu oyun oynayarak geçirirler ve bu durum öğrenme süreçlerinde önemli bir role sahiptir. Çocukların davranışları, birbirleriyle olan etkileşimlerinden ve oyun seçimlerinden etkilenirken aynı zamanda onların sosyokültürel ortamları ile ailesel altyapılarından da etkilenir. Ayrıca, çocuklar serbest zaman aktivitelerinde oyun arkadaşı seçimlerini kendilerine dayatılan cinsiyet kalıplarına uygun olarak yaparlar. Bazı çocuklar için bu durumun dışlanma, saldırganlık veya içe kapanma gibi olumsuz davranışlara sebep olabileceği gözlemlenmiştir. Çocukların risk alma eğilimleri de bu cinsiyet kalıplarıyla birlikte oyun içindeki kendilerine yönelik negatif davranışlara göre şekillenir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, cinsiyet ayrımı gözetmeyen oyun alanlarının erken çocukluk çağında çocukların cinsiyete dayalı olumsuz davranışlarını azaltmaya nasıl yardımcı olabileceğini anlamaktır. Bireysel ve grup oyunlarındaki tutumları, davranışsal haritalama, gözlemler ve çocuklarla yapılan görüşmelere göre incelenmiştir. Çalışma, İzmir, Türkiye'de bulunan bir tasarım merkezi ile ortak bir tasarım süreci yürüterek erken çocukluk dönemindeki cinsiyete dayalı olumsuz davranışları azaltmak amacıyla oyun alanı tasarımına odaklanmaktadır. Sonuçlar, çocukların ve ailelerin yaklaşımlarının oyun alanının tasarımına göre değiştiğini göstermektedir ve bu çalışma araştırmacılar, eğitimciler ve oyun alanı tasarımcıları için yararlı olabilir. | en_US |
dc.description.abstract | Children spend a considerable amount of the time in free time activities, which have a crucial role in their learning process. Children's attitudes are affected by their interactions, play preferences, sociocultural environment, and parental background. Moreover, in their play activities, they incorporate the ones that are culturally acceptable for their gender stereotypes. For some children, this situation may cause negative social behaviors such as social exclusion, aggression or social withdrawal. Their risk-taking patterns are shaped according to gender stereotypes and hostile behaviors toward themselves in the play. This study aims to understand how gender-neutral play environments may help define children's gender-related behaviors and comprehend negative ones at an early childhood age. Individual and group play attitudes were analyzed by behavioral mapping, observations and interviews with children about playgrounds. The study focuses on playground design for reducing negative gender-related behaviors in early childhood through a collaborative design process with a design center in İzmir, Turkey. Findings show that, children's and parents' attitudes vary according to the design of the play or play equipment. and may be useful for researchers, educators and playground designers. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | İzmir Ekonomi Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Endüstri Ürünleri Tasarımı | en_US |
dc.subject | Industrial Design | en_US |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | en_US |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Gender-neutral outdoor playground design | en_US |
dc.title.alternative | Cinsiyetsiz dış mekan oyun alanı tasarımı | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.department | İEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 282 | en_US |
dc.institutionauthor | İşci, Beril | - |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 719345 | en_US |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
Appears in Collections: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Page view(s)
104
checked on Nov 25, 2024
Download(s)
26
checked on Nov 25, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.