Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/418
Title: | Student participation in project-based industrial design education | Other Titles: | Proje tabanlı endüstriyel tasarım eğitimine öğrenci katılımı | Authors: | Merter, Sevi | Advisors: | Demirbaş, Özgen Osman | Keywords: | Endüstri Ürünleri Tasarımı Industrial Design Eğitim ve Öğretim Education and Training Endüstriyel tasarım Industrial design Kolb öğrenme stili modeli Kolb learning style model Öğrenci katılımlı öğretim yöntemi Students participitation instruction method Öğrenci katılımı Student participation Öğrenmeyi öğrenme Learning to learn |
Publisher: | İzmir Ekonomi Üniversitesi | Abstract: | Bu tez, endüstriyel tasarım eğitimi kapsamında, proje tabanlı tasarım öğreniminde bireysel öğrenme farklılıklarından yararlanarak bir öğrenci katılımı modeli geliştirmeyi amaçlar ve öğrenme biçemlerini, öğrencilerin bireysel farklılıklarının ana göstergesi olarak kabul eder. Önceki çalışmalar, öğrenci katılımının öğrenmeyi hem içerik hem de süreç açısından geliştirdiğini öne sürer. Bu öğrenme, öğrenci tarafından yönlendirilen, yarı yapılandırılmış deneyimsel bir öğrenme sürecini barındıran tasarım stüdyosunda gerçekleşir. Kolb'un Deneyimsel Öğrenme Kuramı'na ve eğitim bilimlerine de yayılmış olan katılımcı tasarım literatürüne dayanarak, bireysel öğrenme farklılıklarının aktif öğrenci katılımı ile özellikle pedagojik planlamaya dahil edilmesi, daha etkin bir öğrenim için oldukça faydalıdır. Bu görüşe dayanarak, bu çalışmanın metodolojisi, proje tabanlı tasarım öğreniminin iki temel aktörünü de dahil edecek biçimde geliştirildi. Öğrenci biçemleri üzerinden öğrenci çeşitliliğinin ve aktif katılıma yönelik görüşlerin keşfedilmesi amacıyla, 119 endüstriyel tasarım öğrencisiyle bir anket yapıldı. Eş zamanlı olarak, proje tabanlı tasarım öğreniminde pedagojik planlamanın temel unsurlarının ve katılımcı uygulamaların keşfedilmesi amacıyla, 30 ders yürütücüsü ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirildi. Bulguları temel alarak, endüstriyel tasarım eğitiminde her öğrenim yılı için, ders yürütücülerinin sistematik rehberliği ile, bir eylem planı geliştirme, yürütme ve değerlendirme süreçlerinde kısmi öğrenci kontrolüne olanak sağlayan bir öğrenci katılımı modeli önerisi geliştirildi. Bu modelin hem öğrencilere hem de ders yürütücülerine kendi deneyim ve uzmanlık düzeylerine göre katılım sağlama ve pedagojik planlamada uzlaşarak ve birlikte karar vererek önemli bir etki sahibi olma fırsatı sunması hedeflendi. This dissertation aims to develop a student participation model by utilizing individual learning differences for enhancing project-based design learning (PBDL) in industrial design (ID) education and accepts learning styles as the main indicator of the diversity of students' individual differences in how they approach to learning tasks. Previous studies suggest that student participation improves both the content and process of learning, which takes place in the design studio, incorporating a student-led, semi-structured experiential learning process. Drawing upon Kolb's Experiential Learning Theory and participatory design literature, which has extended to learning sciences, accommodating individual learning differences through active student participation, especially in pedagogical planning, is quite beneficial for more effective learning. Based on this viewpoint, the methodology of the study was developed so as to be inclusive of the two main actors of PBDL. A survey was conducted with 119 ID students in order to explore the student diversity through learning styles and opinions on active participation. Simultaneously, semi-structured interviews were conducted with 30 instructors in order to explore the main considerations and participatory practices in pedagogical planning in PBDL. Based on the findings, a student participation model has been proposed, which enables partial student control with systematic instructor guidance in developing, implementing, and assessing an action plan for learning in each year of study in ID education. This model provides both students and instructors with the opportunity to participate at their own level of experience and expertise and have substantial influence on pedagogical planning through engaging in negotiation and co-decision. |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5XiSE4yCP_gmnukpMEp65VenxkYaGDvH6pwLV6ErkUh5ZdhvcNYpt-CRgCEwoI36 https://hdl.handle.net/20.500.14365/418 |
Appears in Collections: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
3218-713762.pdf | 5.49 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
244
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
104
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.