Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4279
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzçelik, Özgür-
dc.contributor.authorKahraman, Serap-
dc.contributor.authorAmaddeo, Carmen-
dc.date.accessioned2023-06-16T17:51:39Z-
dc.date.available2023-06-16T17:51:39Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/619315-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4279-
dc.description.abstractÜlkemizde demiryolu köprüleri gibi önemli yapılarda dâhi zorunlu periyodik muayeneler gözleme dayalı olarak sürdürülmektedir. Sübjektif (kontrolü yapan teknik elemanın kişisel gayretine ve deneyimine bağlı) karar esaslı biçimde sürdürülen köprü muayenelerinin, gizli (gözle görülemeyen) hasarları teşhis etmekte yetersiz kalacağı, ya da ancak hasar ileri boyutlara ulaşmış olduğunda görsel teşhis yapılabileceği açıktır. Sayısallaşabilir/modellenebilir niteliğiyle yapı sağlığının izlenmesi (YSİ) yöntemleri, gözleme dayalı değerlendirme sürecinin geliştirecek, değerlendirme sürecini objektif ölçütlere bağlayacak ve olası gizli hasarların zamanında fark edilerek gerekli önlemlerin alınmasını sağlayacaktır. Uzun süredir hizmet vermekte olan demiryolu köprüleri muayenelerinde YSİ yöntemlerinin sürece dâhil edilmesi kritik ve önemli bir boşluğu dolduracaktır. Onaylanan Bütçe: Projenin temel amacı, önerilen sonlu elemanlar modeli güncellenmesi tabanlı YSİ yönteminin Uşak ili sınırları içerisindeki Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından işletilmekte olan; yüz yılı aşkın süredir hizmet altındaki Basmane?Dumlupınar güzergâhındaki 199+325 çelik kafes demiryolu köprüsüne uygulanmasıdır. Böylece, hâlen düzenli olarak yapılmakta olan köprü kontrollerinin sayısallaşabilir yöntemlerle iyileştirilmesi; olası gizli hasarların belirlenmesi, yapının hasar görebilirliği konusundaki mevcut belirsizliğin azaltılması hedeflenmiştir. Proje kapsamında duyarlık tabanlı sonlu elemanlar modeli güncellenmesine dayanan bir hasar tahmin yöntemi çalışılmıştır. Bu yöntemde, yapının sonlu elemanlar modelinin fiziksel parametreleri ? dolayısıyla modal parametreleri, yapının farklı zamanlara denk gelen ve yerinde ölçümler ile tahmin edilen modal parametreleriyle eşleşmesi sağlanacak şekilde güncellenmektedir. Güncelleme işlemi modal parametrelerin bir fonksiyonu (artık fonksiyonu) olan objektif fonksiyonunun optimizasyon problemi çerçevesinde minimize edilmesi ile gerçekleştirilmektedir. Güncellenmiş olan bu modal parametreler hasarın varlığını, yerini ve miktarını tespit etmek için kullanılmaktadır. Modal parametrelerin güncellenmesine dayanan bu yöntemde deneyler sırasındaki ortamsal sıcaklığın modal parametrelerin tahminine ve bunun hasar tahmin sonuçlarına olan etkisi de araştırılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSıcaklık Etkisien_US
dc.subjectSonlu Elemanlar Modeli Güncellenmesien_US
dc.subjectYapı Sağlığının İzlenmesien_US
dc.titleDemiryolu Köprülerinin Umumi ve Periyodik Kontrollerinin İyileştirilmesi İçin Çelik Bir Demiryolu Köprüsünün Yapı Sağlığının Sonlu Elemanlar Modeli Güncellenmesi Tekniği İle İzlenmesien_US
dc.typeProjecten_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage0en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid619315en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.openairetypeProject-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3325.pdf11.23 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

82
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

24
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.