Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4331
Title: Shall We Forget About L1 When Teaching English?
Authors: Yürekli, Aynur
Abstract: Yıllardır süregelen ve net bir sonuca bağlanamayan yabancı dil öğretiminde anadil kullanımının yeri, özellikle iletişimsel eğitim yaklaşımları ile birlikte daha da fazla sorgulanır hale gelmiştir. Ancak öğrenme ortamı, yabancı dilin ikinci bir dil mi yabancı dil olarak mı öğretildiği veya öğrenme hedeflerinin eğitim ortamına göre nasıl değişiklik gösterdiği, sınıf içinde "tekdillilik" veya "ikidillilik" kararları verilirken göz ardı edilmiştir. Bu çalışma, yabancı dil öğrenme sürecinde öğrencilerin ne zaman anadile başvurmalarının dil eğitimine katkısı olacağı, hangi durumlarda ise öğrenim sürecine ket vuracağı ile ilgili bir alan taramasıdır. Öğrenme ortamı, öğrenci grubu özellikleri ve araştırmada ele alınan öğrenme etkinliği baz alınarak analiz edilen altı çalışmanın bulguları sonucunda, ana dil kullanımının hangi durumlarda ve hangi iletişimsel işlevler doğrultusunda kullanıldığı tespit edilmiştir. Belirlenen işlevler arasında öne çıkan grup-içi iletişim ihtiyaçları, dilbilgisel yetersizlikler ve sınıfyönetimi bazlı kullanımlar düşünülerek anadil kullanımını en aza indirgemek için uygulanabilecek önerilerde bulunulmuştur
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/241259
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4331
ISSN: 1300-3542
2980-0072
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
3381.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

66
checked on Aug 19, 2024

Download(s)

22
checked on Aug 19, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.