Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4341
Title: | Türkiye'de Endüstriyel Tasarım Eğitimini Tanımlamak: Güncel Bir Sentez ve Gelecek için Öneriler | Authors: | Irkdaş Doğu, Derya Öğüt, Şebnem Timur Er, H. Alpay |
Abstract: | Türkiye'de endüstriyel tasarım alanında farklı düzeylerde eğitim veren üniversitelerin sayılarında son yıllarda bir artış gözlemlenmektedir. Bu artışın nedenleri Türkiye'deki eğitim reformlarından kaynaklanmamakla birlikte, tasarım alanı dışındaki gelişmelerde bulunabilir. Üniversitelerin şirketleşme yolundaki evrimi genellikle yabancı modellerden uyarlanmış bir iş modelini takip eder niteliktedir. Benzer eğitim modellerinin benimsenmesi endüstriyel tasarım programlarında da, özellikle özel üniversitelerin bünyesinde, genişleme yolunda yönlendirici olmaktadır. Türkiye'de hızla büyümekte olan endüstriyel tasarım eğitimi çerçevesinde ise tasarım departmanlarını tanımlayıcı hizmet özellikleri veya nitelikleri hakkında nispeten az bilgi bulunmaktadır. Bu makalenin temel amacı, Türkiye'de endüstriyel tasarım bölümlerinin özelliklerini; coğrafi dağılımı, ev sahibi üniversiteler ve fakülteler, akademik kadrolar, öğrenci seçme kriterleri ve öğrenci sayılarına referansla tartışmaktır. Türkiye'de tasarım eğitiminin ileriki vadede durumuna dair öneriler ayrıca sunulmaktadır. | URI: | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/207795 https://hdl.handle.net/20.500.14365/4341 |
ISSN: | 1307-9840 |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Page view(s)
96
checked on Nov 11, 2024
Download(s)
36
checked on Nov 11, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.