Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/434
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBaydar, Gülsüm-
dc.contributor.authorCanol, Gülden-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:39Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:39Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UPP_Zu9isEmWGFXFCBYasbEUYGd939i5OLPsRYw0dGkmGqpCXaqgpTz7A3F8PPZ7-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/434-
dc.description.abstractOn sekizinci yüzyıldan başlayan devrimler zincirinin toplumun sosyal, politik, ekonomik alanlarındaki köklü değişiminin dışavurumu olan Dünya Fuarları düzenlendikleri süre boyunca dünyadaki gelişmelerin, ekonominin, teknolojinin, sanatın, mimarinin ve kültürel yapıların birebir izlenebildiği mekanlar olmuşlardır. Kentsel planlama ve mimarlık, mimari tasarım dilinin kullanımı yoluyla kültürel kimlik konularının öne çıktığı bu tür fuarlarda öncü rol oynamışlardır.On dokuzuncu yüzyıla gelindiğinde Avrupa açısından dünya, iki parçadan oluşuyordu: Batılı biz ve Doğulu öteki. Dünya fuarları, sadece Batı dünyasına göre Doğu ülkelerinin temsil edilişine dayandırılarak değerlendirilemez. Batılı mimarlık tarihçileri, Batı uygarlığının bir parçası olmayan herhangi bir mimarlığı Batı'nın biricikliğini ve baskın üstünlüğünü vurgulayan bir orientalist perspektif çerçevesinde değerlendirmişlerdir.Bu sergiler gerçekte bütün on dokuzuncu yüzyıl dünyasını katmanlaşmış bir güç ilişkisine göre gözler önüne sermektedir: Batı dünyası ve sömürge ülkeler. Sömürge ülkeler, temsili `oryantal' ve `islam' olarak tanımlanan Asya, Afrika ve Güney Amerika'yı içine alan geniş bir spektruma oturmuşlardır.Bu tez çalışmasında, uluslararası fuarlara Osmanlı katılımına odaklanılmıştır. En önemli parametre, Osmanlı katılımının, Batı'nın tanımladığı İslam ve Orientalist temsiliyet kapsamında ve sömürge ülkelerle aynı kategori altında değerlendirilemeyeceği gerçeğidir. Dünya fuarlarında Osmanlının aktif iradesini incelerken, bu çalışma, tarih boyunca, Batılı olmayan kültürlerin temsiliyetinde onlara atfedilen pasif role karşı eleştirel bir bakış sunmaktadır..en_US
dc.description.abstractWorld expositions have been the expressions of the fundamental social, political and economical transformations initiated by the revolutionary chain of the eighteenth century. They were potent sites of information about the contemporaneous state of technology, art, architecture and culture at an international scale. Urban planning and architecture had the leading role in these events where issues of cultural identity via the medium of the language of architectural design.In the nineteenth century, in Western perception the world was composed of two parts: the Orient and the Occident. The world expositions of the nineteenth century, however, cannot be evaluated based merely on the representation of Eastern countries by the Western World. Western historiographers of architecture criticize `other? architectures from an Orientalist perspective where the uniqueness and dominance of the West were emphasized.These exhibitions display the nineteenth century world, according to the extant and accepted hierarchy between the West and the East. The colonies comprised an exceedingly wide geography including Asia, Africa, and South America, which bore a number of designations such as `oriental? and `Islamic?.This thesis focuses on Ottoman participation in these exhibitions. The main argument is that the Ottoman representation cannot be evaluated under the category of colonial countries on the one hand and Western perceptions of Ottoman society at the time being on the other. Analyzing the active agency of the Ottoman presence in the World Exhibitions, the present study challenges the passive role that is usually attributed by contemporary historiography to the representation of non-Western cultures.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDünya Fuarlarıen_US
dc.subjectOsmanlı Kimliğien_US
dc.subjectMimari Temsiliyeten_US
dc.subjectWorld Expositionsen_US
dc.subjectOttoman Identityen_US
dc.subjectArchitectural Representationen_US
dc.subjectEkonomien_US
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectFuarlaren_US
dc.subjectFairsen_US
dc.subjectMimarien_US
dc.subjectArchitecturalen_US
dc.subjectMimari temsilen_US
dc.subjectArchitectural representationen_US
dc.subjectOsmanlı Devletien_US
dc.subjectOttoman Stateen_US
dc.subjectOsmanlı Dönemien_US
dc.subjectOttoman Perioden_US
dc.subjectOsmanlı mimarisien_US
dc.subjectOttoman architectureen_US
dc.subjectTemsilen_US
dc.subjectRepresentationen_US
dc.subjectTürk kimliğien_US
dc.subjectTurkish identityen_US
dc.subjectUluslararası fuarlaren_US
dc.subjectInternational fairsen_US
dc.subjectİradeen_US
dc.subjectWillen_US
dc.titleAgency and representation: Ottoman participation in nineteenth century international fairsen_US
dc.title.alternativeİrade ve temsiliyet: Ondokuzuncu yüzyıl uluslararası fuarlara Osmanlı katılımıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage116en_US
dc.institutionauthorCanol, Gülden-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid235607en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3389-235607.pdf873.31 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

118
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

54
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.