Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4381
Title: Characterizing Industrial Design Education in Turkey: A Current Synthesis for Future Directions
Authors: Öğüt Timur, Şebnem
Doğu, Derya Irkdaş
Er, H. Alpay
Abstract: Türkiyede endüstriyel tasarım alanında farklı düzeylerde eğitim veren üniversitelerin sayılarında son yıllarda bir artış gözlem- lenmektedir. Bu artışın nedenleri Türkiyedeki eğitim reformlarından kaynaklanmamakla birlikte, tasarım alanı dışındaki geliş- melerde bulunabilir. Üniversitelerin şirketleşme yolundaki evrimi genellikle yabancı modellerden uyarlanmış bir iş modelinitakip eder niteliktedir. Benzer eğitim modellerinin benimsenmesi endüstriyel tasarım programlarında da, özellikle özel üniver- sitelerin bünyesinde, genişleme yolunda yönlendirici olmaktadır. Türkiyede hızla büyümekte olan endüstriyel tasarım eğitimiçerçevesinde ise tasarım departmanlarını tanımlayıcı hizmet özellikleri veya nitelikleri hakkında nispeten az bilgi bulunmakta- dır. Bu makalenin temel amacı, Türkiyede endüstriyel tasarım bölümlerinin özelliklerini; coğrafi dağılımı, ev sahibi üniversitelerve fakülteler, akademik kadrolar, öğrenci seçme kriterleri ve öğrenci sayılarına referansla tartışmaktır. Türkiyede tasarım eğiti- minin ileriki vadede durumuna dair öneriler ayrıca sunulmaktadır.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/181799
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4381
ISSN: 1307-9840
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
3434.pdf960.81 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 19, 2024

Download(s)

18
checked on Aug 19, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.