Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4381
Title: | Characterizing Industrial Design Education in Turkey: a Current Synthesis for Future Directions | Authors: | Öğüt Timur, Şebnem Doğu, Derya Irkdaş Er, H. Alpay |
Abstract: | Türkiyede endüstriyel tasarım alanında farklı düzeylerde eğitim veren üniversitelerin sayılarında son yıllarda bir artış gözlem- lenmektedir. Bu artışın nedenleri Türkiyedeki eğitim reformlarından kaynaklanmamakla birlikte, tasarım alanı dışındaki geliş- melerde bulunabilir. Üniversitelerin şirketleşme yolundaki evrimi genellikle yabancı modellerden uyarlanmış bir iş modelinitakip eder niteliktedir. Benzer eğitim modellerinin benimsenmesi endüstriyel tasarım programlarında da, özellikle özel üniver- sitelerin bünyesinde, genişleme yolunda yönlendirici olmaktadır. Türkiyede hızla büyümekte olan endüstriyel tasarım eğitimiçerçevesinde ise tasarım departmanlarını tanımlayıcı hizmet özellikleri veya nitelikleri hakkında nispeten az bilgi bulunmakta- dır. Bu makalenin temel amacı, Türkiyede endüstriyel tasarım bölümlerinin özelliklerini; coğrafi dağılımı, ev sahibi üniversitelerve fakülteler, akademik kadrolar, öğrenci seçme kriterleri ve öğrenci sayılarına referansla tartışmaktır. Türkiyede tasarım eğiti- minin ileriki vadede durumuna dair öneriler ayrıca sunulmaktadır. | URI: | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/181799 https://hdl.handle.net/20.500.14365/4381 |
ISSN: | 1307-9840 |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.