Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4468
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDikmen Caniklioğlu, Meltem-
dc.date.accessioned2023-06-16T17:52:14Z-
dc.date.available2023-06-16T17:52:14Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.issn2147-1061-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/170096-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4468-
dc.description.abstractAnayasalar, siyasal iktidarın elini güçlendirmek için değil, siyasal iktidarı sınırlandırmak amacıyla yapılmışsa anayasal bir devletin kurucu belgesi olma niteliğini kazanırlar. Bu sınırlamanın çeşitli yol ve yöntem- leri vardır. En işlevsel olanları yargının muhalefetin ve kamuoyunun ay- dınlanmasını sağlayacak her türlü iletişim kanalının görevlereni gerek- tiği gibi yapmalarına fırsat verir nitelikte hükümleri anayasaya koymak, bir başka deyişle iktidarı sınırlayan güçlerin önünü açarak hak ve öz- gürlükleri güvence altında tutmaktır. Demokratik bir anayasanın öncelikli düzenleme alanı haklar ve özgürlüklerdir. Özgürlük öncelikle siyasi bir sorundur ve bir demokra- side özgürlük talep etmek, ortak yaşam alanımızın tüm bireyler açısın- dan eşit paylaşılacak özgürlükler düzeni olarak dizaynında hukuku göre- ve çağırmak demektir. İnsan hakları ilkesel olarak bireyi, siyasi iktidarın keyfi otorite kullanımının tehlikelerine karşı koruyan haklardır. Güçler ayrılığı ilkesi gücün her türlü tekelleşmesine karşı geliştirilmiş bir dizi aracı ifade eder. Anayasalar bu araçları, kurum ve kuralları ile tanıdıkları ve korudukları sürece yurttaşların hukuka aykırı müdahalelerden korunduklarından söz edebiliriz. Dolayısıyla sadece haklar ve özgürlüklere vurgu yapan ya da hak ve özgürlükler vurgusunu, bu özgürlükleri koruyacak anayasal araçlar ve demokratik düzenin gereklerinden bağımsız bir biçimde kur- gulayan bir anlayış sorunu çözmez. Anayasayı hakların ve özgürlüklerin olabildiğince en geniş uçlarda tanınması ve korunması anlamına özgü- lemek eksik bir bakış açısıdır. Bir başka deyişle sorun iki boyutludur.Birinci boyutunda siyasi ik- tidarın müdahalelerine karşı hak ve özgürlük alanlarının nasıl koruna- bileceği konusu vardır. Dolayısıyla hak ve özgürlükleri en geniş sınırlar içinde tanımak kolay bir çözümdür ve anayasal demokrasilerde hak ve özgürlüklerin demokratikleştirilmesi sorununu hiçbir şekilde çözmez. Koruma yol ve yöntemlerine odaklanmak, bu konuda çözümler üretmek zorundayız.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAnayasa Hukuku Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYeni bir anayasa için/içinde haklar ve özgürlükleren_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage233en_US
dc.identifier.endpage258en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid170096en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept08.01. Law-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3530.pdf167.54 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

54
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.