Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4508
Title: Yapılandırmacı öğrenme ortamlarını değerlendirme ölçeğinin geliştirilmesi
Authors: Aşkar, Petek
Argün, Selay
Keywords: yapılandırmacı öğrenme ortamları
yapılandırmacılık
yapılandırmacı öğrenme
ölçek geliştirme
Abstract: Bu çalışma kapsamında yapılandırmacı öğrenme ortamlarını değerlendirmeye yönelik, 7’li Likert tipi bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Yapılan alan taramasının ardından, ölçek; öğrenci merkezli, düşündüren, işbirlikli, yaşamla ilgili, öğretim ve değerlendirmenin bir aradalığı ile farklı bakış açıları kazandıran olmak üzere altı faktör üzerine kurulmuş, bu faktörleri içeren 30 madde yazılmıştır. Uygulama grubu ve uzman görüşleriyle, ölçekte çeşitli düzeltmeler yapılmış ve madde sayısı 29’a düşürülmüştür. 247 üniversite öğrencisi üzerinde uygulanan ölçeğin analizleri SPSS 13 ve LISREL 8.8 paket programlarıyla yapılmıştır. Yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonucunda, bir maddenin çıkarılması ile ölçek 28 maddeden oluşan son halini almıştır. Açıklanan toplam varyans %66,65 olarak bulunmuştur. Ölçeğe ait, Cronbach Alfa katsayısının .96, RMSEA değerinin ise 0,076 olduğu belirlenmiştir.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/110550
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4508
ISSN: 2536-4758
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
3574.pdf190.65 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Sep 9, 2024

Download(s)

12
checked on Sep 9, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.