Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4526
Title: Kurumsal İletişimde Çalışan Bloglarının Kullanımı ve Etkileri
Authors: Vural Akıncı, Z. Beril
Öksüz, Burcu
Keywords: internet
işletme yönetimi
kurumsal iletişim
bloglar
çalışan blogları
kurumsal bloglar
iletişim teknolojileri
işgören blogs
employee blogs
business management
employee
internet
corporate communication
communication technologies
corporate blogs
Abstract: Bilgi iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmeler işletmelerin kurumsal iletişim çalışmalarında önemli değişikliklere neden olmuştur. Bu teknolojiler aynı zamanda kurumsal iletişimde kullanabilecek yeni iletişim araçlarının ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu iletişim araçlarından biri de bloglardır. Blogları kısaca sıklıkla güncellenen e?günlükler olarak tanımlamak mümkündür. Blogosferde kişisel, haber, kurumsal, pazarlama, çalışan ve politik gibi birçok blog türü bulunmaktadır. Bloglarda insanlar farklı konulardaki görüşlerini özgürce söyleyebilmekte ve diğer bloggerlarla fikirlerini paylaşabilmektedir. Bu anlamda blogların, bloggerların birbirlerini etkileyebilmesi açısından oldukça önemli bir iletişim ortamı olduğunu söylemek mümkündür. Kurumlar blogları farklı kurumsal iletişim amaçlarını gerçekleştirmek için kullanabilmektedir. Kurumlar, bloglar aracılığıyla hızlı bir şekilde mesajlarını paydaşlarına iletebilmekte ve onlardan geribildirim alabilmektedir. Kurumların bloglar aracılığıyla iletişim kurduğu en önemli paydaşlardan biri çalışanlardır. Bloglarda çalışanlarla hızlı ve interaktif bir şekilde iletişim kurulabilmekte, çalışanların istekleri ve şikâyetleri kısa bir sürede öğrenilebilmektedir. Kurumlar, çalışanlarına yönelik olarak oluşturdukları blogların etkin kullanımı ile çalışan tatmini, verimliliği, motivasyonu ve bağlılığı sağlayabilmektedir. Bu çalışmada, blogların kurumsal iletişimdeki rolü ve önemini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda öncelikle blog kavramı, blogların gelişimi, kurumsal bloglar ve çalışan blogları kavramları açıklanmış, daha sonra çalışan bloglarının kurumsal iletişimdeki rolü ve etkileri tartışılmıştır.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/85529
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4526
ISSN: 1302-633X
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
3592.pdf1.08 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

20
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.