Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/5259
Title: The effects of message framing and green logo usage on purchasing intention in sustainable fashion consumption
Other Titles: Sürdürülebilir moda tüketiminde mesaj çerçevelemenin ve yeşil logo kullanımının satın alma niyetine etkileri
Authors: Kalkan, Gamze
Advisors: Tuğrul, Tuğba
Keywords: İşletme
Business Administration
Sürdürülebilir moda tüketimi
mesaj çerçevelemesi
yeşil logo
marka tutumu
marka satın alma niyeti
Sustainable fashion consumption
message framing
green logo
brand attitude
brand purchase intention
Publisher: İzmir Ekonomi Üniversitesi
Abstract: Sürdürülebilir moda, moda endüstrisinin neden olduğu aşırı tüketim ve çevre kirliliği sorunlarına çözüm olarak ortaya çıkan nispeten yeni bir kavramdır. Bu araştırma, sürdürülebilir moda tüketimini nasıl teşvik edileceğine dair bir fikir sunmayı amaçlamaktadır. Özellikle, kazanç-kayıp mesaj çerçevelerinin ve bir yeşil logonun varlığının-yokluğunun tüketicilerin genel marka değerlendirmeleri ve marka satın alma niyetleri üzerindeki etkileri incelenmiştir. 2 (mesaj çerçeveleme: kazanca karşı kayıp) X 2 (yeşil logo: varlığa karşı yokluk) denekler-arası deneysel araştırma tasarımı kullanılmıştır. Sonuçlar, kazanç çerçeveli çevresel marka mesajların, kayıp çerçeveli mesajlardan daha olumlu marka tutumuna ve daha yüksek sürdürülebilir moda markası satın alma niyetine yol açtığını göstermektedir. Bulgular, yeşil logo çerçevesi kullanımının mesaj çerçeveleme ile marka satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi düzenlediğini göstermektedir. Etkili sürdürülebilir reklam mesajları geliştirmek ve sürdürülebilir moda tüketimini teşvik etmek için yönetimsel çıkarımlar ve gelecekteki araştırmalar için öneriler tartışılmıştır.
Sustainable fashion is relatively a recent concept that has emerged as a solution to the problems of excessive consumption and environmental pollution caused by fashion industry. This research aims to provide insight into how to promote sustainable fashion consumption. Specifically, the effects of gain-loss message frames and presence-absence of a green logo on consumers' overall brand evaluations and brand purchasing intentions were examined. 2 (message framing: gain vs. loss) X 2 (green logo: presence vs absence) between-subject experimental design was employed. The results demonstrate that gain-framed environmental brand messages lead to more favorable brand attitude and higher sustainable fashion brand purchase intention than loss-framed messages. The findings show that the use of green logo framing moderates the relationship between message framing and brand purchase intention. Managerial implications and recommendations for future research are discussed for developing effective sustainable advertising messages and promoting sustainable fashion consumption.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=weFMBHaUra8rsS5wi2bmHMEoBCHLqXAwgQ0ptw8whG1VApmYuyTJDz4PNM0q5mBK
https://hdl.handle.net/20.500.14365/5259
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
5259-849128.pdf1.74 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

420
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

288
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.