Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/545
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUltav, Zeynep Tuna-
dc.contributor.authorKeremcan, Kırılmaz-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:34Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:34Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=ZeTyprYuef2HkaF3xt4wYrrvkMr0F1MVGGPR3tqv9DzRFAowy27Fws5lyNmJPusI-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/545-
dc.description.abstractYaşanan iklimsel değişiklikler ve buna bağlı yaşanan çevresel sonuçlar günümüzde insanlığın uğraştığı en önemli sorunlardan biri durumundadır. Bu iklimsel değişiklikler bizi çevreyle uyumlu çalışacak yeni yapım yöntemleri oluşturmaya yöneltmiştir. Ekolojik tasarım, yeşil mimari, eko-efektif tasarım bu yeni oluşturulan terimlerden birkaçıdır. Sosyal ve etik yaşantılarımızı yeniden kurgulamamızın yolu öncelikle bizi çevreleyen yapıları yeniden kurgulamamız ile bağlantılıdır. Bu bağlamda bize yol gösterecek olan ise Bina Değerlendirme Sistemleridir. Kavramın tarihsel gelişiminde yapıların çevresel yönden verimliliklerini notlayan birçok değerlendirme sistemi olmuştur. Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) bina değerlendirme sistemi ise basit, kolay kullanılabilir ara yüzü ve geliştirmeye açık yapısal tasarımı sayesinde günümüzde kullanılan ve tez içerisinde incelenen diğer değerlendirme sistemlerinden ayrılmaktadır. Tezin amacı, LEED in diğer bina değerlendirme sistemleri üzerindeki bahsedilen avantajlarını seçilen örnek alan çalışması California Academy of Sciences binası yardımıyla öne çıkarmaktır.en_US
dc.description.abstractNowadays, climate change and other related environmental effects of it are one of the major topics that human beings closely related with; not only with technological concerns but also with social concerns. These environmental changes of our World led us to construct new topics and building systems that integrates with nature not rejects it; ecological design, green architecture, eco-efficient design, etc? Building assessment systems are the selected tools in achieving these keywords. Throughout the history of sustainable design, many building assessment systems that rate the selected building?s efficiency in terms of environmental aspects (like the material selection, energy use in operating the building, etc?) came on the scene. The aim of the thesis is to clarify the advantages of Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) building assessment system on other used building assessment systems in different countries. With the help of a case study of California Academy of Sciences by Renzo Piano and rating it with other building assessment systems, the thesis supports the idea that LEED is the most wide-spread used building assessment system among other systems with its simplicity, user-friendliness and flexibility.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyonen_US
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.subjectBina tasarımıen_US
dc.subjectBuilding designen_US
dc.subjectCalifornia Academy of Sciencesen_US
dc.subjectCalifornia Academy of Sciencesen_US
dc.subjectEkolojien_US
dc.subjectEcologyen_US
dc.subjectEkolojik çevreen_US
dc.subjectEcological environmenten_US
dc.subjectEnerji ve Çevre Dostu Tasarımda Liderliken_US
dc.subjectLeadership in Energy and Environmental Designen_US
dc.subjectSertifikaen_US
dc.subjectCertificateen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectÇevre duyarlılığıen_US
dc.subjectEnvironmental sensitivityen_US
dc.subjectÇevreye uyumen_US
dc.subjectEnvironmental adaptationen_US
dc.titleAnalyzing LEED with comparison to other building assessment systems: California Academy of Sciences as a case studyen_US
dc.title.alternativeLEED bina değerlendirme sistemini diğer sistemlerle karşılaştırmalı analiz etmek: Örnek alan çalışması olarak California Academy of Sciencesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Güzel Sanatlar Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage155en_US
dc.institutionauthorKeremcan, Kırılmaz-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid264788en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
545.pdf12.76 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

64
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

20
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.