Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/565
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBaltacıoğlu, Tunçdan-
dc.contributor.authorTuğrul, Tuğba-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:37Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:37Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zD1B0cW7zVr3VcnZjitVXoUx706SimrUIPK4JDRfAxmZydZB0KhtH9YwnEtoAx9_-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/565-
dc.description.abstractHer ne kadar tüketici tercihleri yıllar boyunca tüketici araştırmaları ve pazarlama literatürün yoğun ilgisini çekmiş olsa da, bu konu birbirini izleyen tercihler bağlamında nispeten daha az ilgi görmüştür. Buradan hareketle, bu tezin amacı tüketicilerin birbirini izleyen tercihlerinin çelişen hedefler karşısındaki tutarlılığı hakkındaki anlayışımızı zenginleştirmektir.Bu çalışma, hedefe-yönelik birbirini izleyen tercihler, hedef kaynaklı kategorizyon, ve tüketim ile ilgili stres literatürlerine dayanarak, tüketicilerin birbirini izleyen tercihleri boyunca tutarlı olma ihtimallerinin (1) iki aktif ve çelişen hedeften birinden vazgeçmeyi gerektiren ilk tercihin zorluk seviyesi, (2) bu tercihi yaparken hissedilen stres düzeyi, ve (3) bir sonraki tercihin sürece yön veren hedef kaynaklı tercihler categorisine tipikliğinin seviyesi tarafından nasıl etkilendiğini belirler.Toplam 264 deneğin katıldığı iki deneysel araştırma ile tahminlere ispatlar sunulmaya çalışılmıştır. İlk araştırmanın sonuçları, birbirini izleyen tüketici tercihlerinde, ve iki aktif ve çelişen hedeften birinden vazgeçmenin zorluk seviyesinin düşük olduğu durumlarda, tüketicilerin bu tercihleri boyunca tutarlı olma eğiliminde olduklarını göstermiştir. Buna ek olarak, tüketicilerin bu hedeflerden birinden vazgeçmenin zorluk seviyesinin düşük olduğu bir tercih yaparken, yüksek olduğu bir tercihe nazaran daha az stres hissetme eğiliminde oldukları belirlenmiştir. Bunun da ötesinde, sonuçlar birbirini izleyen tüketici tercihlerinde ve hedeflerden birinden vazgeçmenin zor olduğu durumlarda, tüketicilerin bu tercihleri boyunca tutarsız olma eğiliminde oldukları, ve bunun da kısmen tüketicilerin önceki tercihi yaparken daha fazla stres hissetme ihtimallerinden kaynaklandığını göstermiştir. İkinci çalışma ise birinci çalışmanın sonuçlarını bir başka çelişen hedefler ikilisine genellemiştir, ve ayrıca tüketicilerin birbirini izleyen tercihleri boyunca tutarlı olma ihtimallerinin, hedeflerden birinden vazgeçmenin kolay olduğu durumlarda, birinci tercihten sonra gelen tercihin tipiklik düzeyinin düşük algılandığı durumlarda azaldığını göstermiştir.en_US
dc.description.abstractAlthough consumer choices received a great deal of attention over the years in consumer research and marketing literature, relatively little attention has been given to consumer choices in the context of an ongoing sequence. Hence, this thesis aims at enriching our understanding of consumers? consistency across their sequential choices in the presence of conflicting goals.Building on the extant goal-directed sequential choices, goal-derived categorization and consumption-related stress literature, the present study determines the conditions under which consumers? likelihood of being consistent across their sequential choices are influenced by the levels of (1) trade-off difficulty between two active and conflicting goals in an initial choice, (2) stress experienced in making that initial choice, and (3) typicality of the subsequent choice to a goal-derived choice category guiding the process.Two experimental studies that employed a total of 264 participants attempted to provide evidence for the predictions. The research findings of the first study revealed that consumers tend to be consistent across their sequential choices when these choices involve a low level of trade-off difficulty between two active and conflicting goals. In addition, it was found that when making a choice that involves a low level of trade-off difficulty compared to high one, consumers are likely to feel less stress. Moreover, findings illustrated that consumers tend to be inconsistent across their sequential choices when these choices involve a high level of trade-off difficulty, partially because consumers are likely to feel more stress during making the initial choice. The findings of the second study generalized the proposed effects to another conflicting goal pairs, and also demonstrated that in low trade-off difficulty choice situations, consumers are less likely to be consistent across their sequential choices when the subsequent choice typicality level was perceived as low rather than high.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectTutarlılıken_US
dc.subjectConsistencyen_US
dc.subjectTüketici tercihlerien_US
dc.subjectConsumer preferencesen_US
dc.subjectTüketicileren_US
dc.subjectConsumersen_US
dc.titleConsistency of consumers' sequential choices in the presence of conflicting goalsen_US
dc.title.alternativeTüketicilerin birbirini izleyen tercihlerinin çelişen hedefler karşısındaki tutarlılığıen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage221en_US
dc.institutionauthorTuğrul, Tuğba-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid286662en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept03.02. Business Administration-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
565.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

100
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

52
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.