Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/572
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBaltacıoğlu, Tunçdan-
dc.contributor.authorÇiftçi, İpek-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:38Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:38Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=ePX_SaJ0b35Gq45swKG3lJnyhtRpYiybzvwPXwUk6aHzT--3M2cvzoA0E3djBff7-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/572-
dc.description.abstractBu tez müşterilerin bakış açısından birçok değişikliğe yol açan teknolojideki hızlı gelişmeleriincelemiştir. Müşterilerin alışkanlıkları değiştiği gibi, servis sağlayıcı şirketler de değiştmiştir. letişimkanallarındaki yeni teknolojik gelişmeler izleyicilerin dikkatlerini küçük bölümlere bölmüştür.Servis sunumlarının teknoloji açısından hemen hemen aynı olduğunun varsayıldığı bankalar gibi servissağlayan şirketler bağlamında, soru müşterilerin isteklerini tatmin etme ihtiyacını bulma şekilleri ve seçim,kullanma ve internet teknolojisini kullanımda etkin yolları bulup bulamamakta ortaya çıkar. Trendi izlemek içinbankalar işlemlerin düşen maliyetiyle daha fazla marka sunarak ve bildirerek daha fazla hedef müşteriyifaydalandırmak için -bunlardan biri de internet bankacılığı olan- ATM, Kiosk, ve bunlar gibi çok kanallıçözümleri sunarlar.Stratejik anlamda idare edildiğinde internet bankacılığının kullanımının faydaları hem bankalar hem demüşterilere katkı getirse de, internet bankacılığını seçip seçmeme kararını etkileyen faktörler ayrıcaincelenecektir ve benimsemek için psikolojik ve fiziksel engeller ve davranış ve eğilimleri etkileyen ekonomikaltyapı, kültürel konular ve politik düzenlemeler gibi dış faktörler boyutunda incelenecektir.en_US
dc.description.abstractThis thesis analyses the rapid growth in the technology which has led to many changes from thecustomers? point of view. The habits of customers? have changed so do the service provider companies. The newtechnological developments in the communication channels have fragmented the audiences? attention into smallsegments.In the context of service provider companies such as banks, where it?s assumed that service offerings arealmost the same in terms of technology, the question arises in which ways to explore the need to satisfy thecustomers? requirements and maintain in the ways of choosing, using and whether or not finding effectivesolutions in the use of internet technology. To follow the trend banks offer multi channel solutions; such asATMs, Kiosks and so on, one of which is internet banking to benefit more of the target customers by introducingand informing more of the brands with lowering cost of operations.Although the benefits of using internet banking are additional both to the banks and to the customerswhen it is managed in a strategic sense, the factors affecting the decision of whether or not choosing internetbanking should be further examined and the extent to which internal factors such as level of satisfaction with theexisting services, the psychological and physical barriers for adoption and external factors influencing thebehaviors and attitudes such as economical infrastructure, cultural issues and political regulations should bestudied.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHizmeten_US
dc.subjectHizmet Kalitesien_US
dc.subjectServis Pazarlamasıen_US
dc.subjectFinansal Servis Pazarlamasıen_US
dc.subjectnternetBankacılığı.en_US
dc.subjectServiceen_US
dc.subjectService Qualityen_US
dc.subjectService Marketingen_US
dc.subjectFinancial Service Marketingen_US
dc.subjectInternet Banking.en_US
dc.subjectBankacılıken_US
dc.subjectBankingen_US
dc.titleWhat are the issues facing the banking industry in Turkey in respond to the advent of internet banking servicesen_US
dc.title.alternativeİnternet bankacılığı hiizmetlerinde Türk bankacılık sektörünün karşılaştığı sorunlar nelerdir?en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage118en_US
dc.institutionauthorÇiftçi, İpek-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid205008en_US
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
572.pdf732.85 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

72
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

34
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.