Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/572
Title: What are the issues facing the banking industry in Turkey in respond to the advent of internet banking services
Other Titles: İnternet bankacılığı hiizmetlerinde Türk bankacılık sektörünün karşılaştığı sorunlar nelerdir?
Authors: Çiftçi, İpek
Advisors: Baltacıoğlu, Tunçdan
Keywords: Hizmet
Hizmet Kalitesi
Servis Pazarlaması
Finansal Servis Pazarlaması
nternetBankacılığı.
Service
Service Quality
Service Marketing
Financial Service Marketing
Internet Banking.
Bankacılık
Banking
Publisher: İzmir Ekonomi Üniversitesi
Abstract: Bu tez müşterilerin bakış açısından birçok değişikliğe yol açan teknolojideki hızlı gelişmeleriincelemiştir. Müşterilerin alışkanlıkları değiştiği gibi, servis sağlayıcı şirketler de değiştmiştir. letişimkanallarındaki yeni teknolojik gelişmeler izleyicilerin dikkatlerini küçük bölümlere bölmüştür.Servis sunumlarının teknoloji açısından hemen hemen aynı olduğunun varsayıldığı bankalar gibi servissağlayan şirketler bağlamında, soru müşterilerin isteklerini tatmin etme ihtiyacını bulma şekilleri ve seçim,kullanma ve internet teknolojisini kullanımda etkin yolları bulup bulamamakta ortaya çıkar. Trendi izlemek içinbankalar işlemlerin düşen maliyetiyle daha fazla marka sunarak ve bildirerek daha fazla hedef müşteriyifaydalandırmak için -bunlardan biri de internet bankacılığı olan- ATM, Kiosk, ve bunlar gibi çok kanallıçözümleri sunarlar.Stratejik anlamda idare edildiğinde internet bankacılığının kullanımının faydaları hem bankalar hem demüşterilere katkı getirse de, internet bankacılığını seçip seçmeme kararını etkileyen faktörler ayrıcaincelenecektir ve benimsemek için psikolojik ve fiziksel engeller ve davranış ve eğilimleri etkileyen ekonomikaltyapı, kültürel konular ve politik düzenlemeler gibi dış faktörler boyutunda incelenecektir.
This thesis analyses the rapid growth in the technology which has led to many changes from thecustomers? point of view. The habits of customers? have changed so do the service provider companies. The newtechnological developments in the communication channels have fragmented the audiences? attention into smallsegments.In the context of service provider companies such as banks, where it?s assumed that service offerings arealmost the same in terms of technology, the question arises in which ways to explore the need to satisfy thecustomers? requirements and maintain in the ways of choosing, using and whether or not finding effectivesolutions in the use of internet technology. To follow the trend banks offer multi channel solutions; such asATMs, Kiosks and so on, one of which is internet banking to benefit more of the target customers by introducingand informing more of the brands with lowering cost of operations.Although the benefits of using internet banking are additional both to the banks and to the customerswhen it is managed in a strategic sense, the factors affecting the decision of whether or not choosing internetbanking should be further examined and the extent to which internal factors such as level of satisfaction with theexisting services, the psychological and physical barriers for adoption and external factors influencing thebehaviors and attitudes such as economical infrastructure, cultural issues and political regulations should bestudied.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=ePX_SaJ0b35Gq45swKG3lJnyhtRpYiybzvwPXwUk6aHzT--3M2cvzoA0E3djBff7
https://hdl.handle.net/20.500.14365/572
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
572.pdf732.85 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 19, 2024

Download(s)

28
checked on Aug 19, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.