Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/589
Title: Strategic alliances of small and medium sized enterprises in global market ; a case study from Iraq
Other Titles: Global marketlerde kobilerin stratejik işbiriği seçenekleri , Irak pazar araştırması
Authors: Ayhan, Ayfer Burçak
Advisors: Atabay, Gülem
Keywords: KOB
Küresellesme
Global Pazar
Global Pazarlara Giris Stratejileri
Irak
SME
Globalization
Global Market
Entry Strategies
Iraq
İşletme
Business Administration
Publisher: İzmir Ekonomi Üniversitesi
Abstract: Bu tez küçük ve orta büyüklükteki isletmelerin global marketlerdeki stratejik isbirligi seçenekleri üzerine odaklanmıstır. Tezin öncelikli amacı; global market ve küçük ve orta büyüklükteki isletmeleri tanımlamak, küçük ve orta büyüklükteki isletmelerin global pazarlara giris stratejilerini analiz etmek ve de global marketlerde kobi'lerin avantaj ve dezavantajlarını incelemektir. Bu amaç için, Irak içi 65 adet firma ile arastırma yapılmıstır.
This thesis focuses on the strategic alliances of SMEs in global markets. The primary objective of this thesis is to define the global market and Small and Medium Sized Enterprises, analyse the SMEs? global entry strategies and their advantages and disadvantages at global markets. For this purpose, a survey was conducted to the 65 firms working in Iraq.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wBmNpkQC9Nhi90NLW7E7-XD9loukBYlwlK5Np5wz6QpDeS3H7NaKxqk6SQ2amoN5
https://hdl.handle.net/20.500.14365/589
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
3911-210780.pdf529.45 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

82
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

32
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.