Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/609
Title: Analysis of collaboration among 3PL service providers in terms of relationship marketing orientation and organizational performance: Case of Turkish market
Other Titles: 3. parti lojistik servis sağlayıcıları arasındaki işbirliklerinin ilişkisel pazarlama ve örgütsel performans açısından incelemesi: Türkiye pazarı örneği
Authors: Akıncı, Özge
Advisors: Yurt, Öznur
Özpeynirci, Özgür
Keywords: İşletme
Business Administration
Lojistik
Logistics
Lojistik hizmetler
Logistic services
Lojistik sektörü
Logistic sector
Servis sağlayıcılar
Service providers
Tedarik
Supply
Tedarik zinciri
Supply chain
Tedarik zinciri yönetimi
Supply chain management
Örgütsel performans
Organizational performance
İlişki pazarlaması
Relationship marketing
Publisher: İzmir Ekonomi Üniversitesi
Abstract: Rekabet baskısı tedarik zinciri üyelerinin işbirliği içinde olmalarını zorunlu hale getirmiştir. Tedarik zinciri ortakları arasındaki ilişki ve işbirliği açısından geniş bir literatür bulunmaktadır. Buna rağmen, 3. parti lojistik şirketleri arasındaki ortaklığı ile ilgili az araştırma bulunmaktadır. Bu çalışma, 3. parti lojistik şirketleri arasındaki işbirliği alternatiflerini incelemektedir. İlişkisel pazarlama değişkenlerinin işbirliği içindeki 3. parti lojistik firmalarının performanslarına nasıl etki ettiğini araştırmak amacıyla 40 maddeden oluşan bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçları, bazı değişkenler arasında anlamlı ilişkiler gösterirken, anlamlı olması beklenen bazı değişkenler arasındaki ilişkilerin beklendiği gibi olmadığı görülmüştür.
Competitive pressures force supply chain members to generate collaborative relationships. There are an extensive literature on the relationship between, and collaboration between supply chain partners. However, there is still a lack of research on the collaborative relationship between third party logistics (3PL) service providers. This study investigates collaboration alternatives within 3PL service providers. I conducted a 40-item questionnaire in order to investigate how relationship-marketing variables affect the performance of collaborator 3PL service providers. The survey results indicate some significant relationships between the variables, while also indicating some insignificant relationships, which I expected them to be significant.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=rcbWnuqW6HxCZ_98ARapgpVTZ_R8Pzavp27oNP3XvSLuU4hqMaOIg2ZBkcCd4rTW
https://hdl.handle.net/20.500.14365/609
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
3933-326899.pdf539.02 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

14
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.